Excursion To Lyngsjön & Åraslövs Mosse











Nikon D90 + Nikkor AF 50/1,8D

Vädret idag har varit minst sagt ombytligt på exkursionen!

Det började med att jag öppnade fönstret imorse och såg att det SNÖADE. Tänkte "WTF!" men det hade slutat tills jag kom till skolan. Sedan sprack det upp i sol för att sedan börja blåsa en massa när vi kom till Lyngsjön (övre bilderna).
Vid Lyngsjön finns en sandstäpp som är väldigt ovanlig i Sverige och skyddad. Den finns enbart här nere i söder.

Efter en liten fikapaus drog vi vidare till Åraslövs mosse där hela vägen kantades av underbara vitsippor och ädellövsskog bestående av Avenbok, Björk och Ek. Jättefint var det! (ja ni ser ju själva :D) Väl ute på mossen började det snöa igen (WTF!!) men det slutade såfort vi började gå tillbaka.

Riktigt mysig exkursion iallafall! Hade gärna åkt dit igen.





Mamsen

Kan meddela att det snöat och snöar här också, marken börjar bli vit igen....



Härliga bilder du tagit men det ser lite kyligt ut. Vi får hoppas att det snart blir varmare.



Pratar med papsen varje dag och idag lät han mycket gladare och piggare. Det känns som att det går åt rätt håll.

Kram gumman!

Cissi

Aww, bra det :D Haha.. snö xD



Var inte så kallt egentligen, vi är bara vana att klä oss varmt :D

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)