Busy Day

Hej på er! :D
Vilken fullproppad dag det har varit idag. Massor att göra. Har tvättat, gymmat, snackat massa i telefon med folk som velat prata, lagat mat, haft filmkväll och varit ute för att åter igen skotta av min kära bil :P Jag vet, det har varit mycket bilbilder på senaste haha, men jag älskar denna bilen för det var pappas bil och nu min <3 Så ni får stå ut lite till, vill bara visa min mami hur duktig jag är som försöker ta hand om den på bästa sätt haha ;)
 
Var inte en dans på rosor idag kan jag säga att fixa. Snöfallet som hade kommit var ju enormt (ja ni såg ju bilden från igår) vilket hade samlat höga vallar av snö runt bilen. Dessutom hade förardörren frusit fast. Så tog ut en påse med varmt vatten som jag la emot haha ;P Hämtade även ut en sån liten gullig sopskyffel för att forsla undan snö runt bilen för att sedan kunna backa ut den på parkeringen. Tyckte jag fått bort så mycket som behövdes och började backa men bilen satt fast. Motorstopp. Hahaha..:P Fick forsla undan ännu mer snö med min lilla skyffel (måste sett rätt kul ut) men till slut tog hon sig ut! Det hade bildats is längs hela listerna på dörrsidorna och runt rutorna och fan överallt oxå utöver det vackra islagret på taket. Tack och lov hade jag Bandit Rock på i bilen som höll mig sällskap haha ^.^
 
Men nu ser bilen ut som en bil igen iaf och inte som en isklump. Bara för det kommer det säkert snöa inatt igen och jag får upprepa proceduren imorgon.. Spännande det här att vara bilägare (läs drygt) på vintern!
 
/Klapp på axeln!





Mamsen

Riktigt duktigt jobbat, gumman! Det är en hel del arbete med bilar på vintern men du har ju lyckats bra.....tills nästa omgång snö. Bilar kan vara trilska på vintern också. Igår hade vi 19 grader kallt och tyvärr gillade inte 9-3:an att stå oanvänd i garaget i flera dagar så nu startar den inte. Blir inte så kul att rulla ut den. Du minns väl förra gången detta hände? Jaja, det får vi ta tag i till helgen.
Massor med kramar från oss ♥

Svar: Tack mami ^.^ Stackars Wajen :( Hehe, nä det var inte skoj! :P
Cissi

Daniel

Ja du ser, efter en hel del slit så ser det ju faktiskt ut som en bil igen, istället för en snöhög :D Good work! :)

Svar: Haha tack :p
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)