Peaceful Näsby

Nikon D90 + Nikkor 18-105/3,5-5,6 VR
 
Har jag sagt hur mycket jag älskar Näsby där jag bor?
Det är så himla vacker natur! Och så fridfullt att bara strosa omkring på våtmarksängarna, och höra korna råma lite längre bort.. :D Åh, jag älskar Näsby fält!
 
Tanken var ju att jag skulle på fjärilsjakt.. Och nog blev det jakt alltid, dem ville ju absolut inte sitta på blommorna utan skulle absolut sitta på marken och där kom jag och jagade dem med kameran.. haha :P Blev ju inte så lyckat.. Ska nog försöka ta mig en tur ner till Lunds Botaniska istället om jag vill fota fjärilar, eller köpa lite närbildslinser till kameran..
 
Nåja, några fina bilder blev det iallafall :D





Mamsen

Åh, vilka vackra foton du tagit! De tomma frökapslarna är super......
Ja inte är det lätt att fånga fjärilar på bild. De reagerar blixtsnabbt på rörelse. Tycker att det varit väldigt få fjärilar i år. Håller de på att försvinna helt?
Ha de bra! Kram

Svar: Tack mami ^.^ Nej, det är väldigt jobbigt :P Skulle haft ett 300 mm zoom minst :P
Cissi

Cissi

Här nere finns det massor.. Hmm kanske är ett resultat av den sena sommaren/våren? Flertalet kom ut för tidigt och frös ihjäl?:(

Neha

Vilka fina bilder:D

Svar: Tack :D
Cissi

Alinas foto

grymt fina naturbilder! :)

Svar: Tack så mycket :D
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)