The 13th Century Church In Ytterlännäs

Nikon D90 + Nikkor AF-S 40mm Micro + Nikkor 18-105/3,5-5,6 VR
 
Här kommer en liten bildboom från dagens besök till Ytterlännäs gamla kyrka.
Kyrkan är från 1200-talet och är fruktansvärt vacker inuti med målningar som nu är närmare 800 år gamla. Jättehäftigt! En del av målningarna är från 1400-talet men det är fortfarande 600 år.. En himla lång tid sen!
 
Det var rätt svårt att få till bilder som gjorde kyrkan rättvisa om jag ska vara ärlig.. Och har bara laptop att redigera dem på så.. Men jag hoppas ni ser hur vacker den är inuti :D Var som att resa bakåt i tiden.. Definitivt värt ett besök om ni kommer upp hit! Visst har den en underbar interiör?=)





Clara RingqvistC

Tack snälla du!
Så vackra bilder du har tagit!

Cissi

Tack :D

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)