The Soapcar Lux & I On Adventures

 
Hej på er :D
Idag har jag och min lilla tvålbil Lux varit på äventyr runtom i Kristianstad kommun! Har påbörjat provtagningarna av vatten i de mindre vattendragen nu, så kör omkring i en av kommunens små bilar vilket jag även ska göra imorgon ^^ Mina GPS punkter som jag programmerat in i iPhonen fungerar jättebra, hittar dit jag ska ^.^
 
Härmar Tyra lite idag med en Inte Okej lista och en Okej lista oxå för kuls skull.
 
Dagens INTE OK:
1. Nästan köra på katter utanför Lökaröd. Bromsarna gjorde sitt dock och jag höll på att flyga ut genom framrutan.
2. Skönabäcksvägen är allt annat än skön, skulle snarare beskriva den som en en blandning av grus- och sandtag mitt ute i ingenstans där det blev typ rally för att komma fram.
3. Att få slå sig fram genom sly för att komma till bäcken och då även ha den otroliga lyckan att fastna i en snärjmåra och bli täckt av klibbiga frön från topp till tå är INTE OK! Fick sitta och ta bort frön i 20 min från enbart håret, det vill jag aldrig göra om.. xD
4. Tappa anteckningsblocket för områdesbeskrivningar i en lerig bäckfåra, inte OK.. och såklart kliva ner där med mina gympaskor när jag skulle hämta de förbaskade blocket ^.^ Mina skor blir nog aldrig sig själva igen.
5. Den där mackapären i bilen som ska hålla ordning på hastigheten man kör i.. Den var minst sagt kockolocko. Dessutom visade den 30 på en 60-väg vilket höll på att göra mig galen för 60-skylten var ju rakt framför näsan på mig och mackapären går igång "PIP PIP PIP PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP"..
 
Dagens OK:
1. Den vackra stenbron vid biflödet till Mjöån, höll på att drutta i vattnet för jag blev så till mig när jag skulle fota. xD
2. Den bruna kärrhöken som seglade omkring alldeles ovanför bilen, önskar jag hunnit fota..
3. "Palla" päron från en övergiven tomt <3 (för övrigt samma tomt där jag slog mig fram igenom sly med snärjmåror, haha...)
4. V Vrams kyrka. Vilken arkitektur!
5. Att jag nu i stort sett kan varenda liten väg runtom Degeberga-Tollarp, haha.. xD
 
En händelserik dag med andra ord ;) Hur har er dag varit? =)
 
Nu är det snart dags för sängen med, woop woop!
 





Mamsen

Vad jag blir glad att läsa om dina äventyr. En minst sagt händelserik dag. Riktigt kul att du får så mycket ansvar att du t.o.m. "fått egen bil".
Kram

Svar: Haha ja de e skoj :D Ulrika bokar bil åt mig varje dag, vi har en egen bilpool med typ 6-7 bilar =) Har varit en rolig dag ja :D kram! <3
Cissi

Ellen Talus

Fina fina blogg! Du tar så himlans fina bilder! :D <3

Cissi

Aww tack Ellen <3

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)