Med Stormiga Hälsningar, Ivar

Var egentligen tänkt att jag skulle lägga upp dessa bilder igår, men blev utringd för lite extrajobb så fanns ingen tid ^^
Ivar var iallafall på besök, och lämnade sina julklappar till oss i form av nedblåsta träd, avblåsta tak och annan bortflugen bråte. De första bilderna är tagna hemma hos Anna-Lena, där jag har bilen i vinterförvaring. Flertalet stora granar hade under natten fällts, men huset och garaget hade änglavakt och klarade sig från att bli träffade. Dock inte med mycket, men tack och lov hade huset marginalerna på sin sida iallafall och undgick trädet med dryga metern. Garaget klarade sig oxå, något jag inte hade trott haha. Hade väntat mig att se en mosad bil under garagets tyngd, så det var goda nyheter :)
 
Näst sista bilden är påväg ner till stugan i Saltvik, och tittar man noga ser man ett mindre hus där som har blivit av med sitt tak. Massvis med gullfiber och andra tätningsmaterial hade flugit genom skogen och satt fastkilade i träd och stammar. Kommer ta lång tid att rensa upp allt det :( Men stugan hade iallafall klarat sig från Ivars framfart :)
 
Sista bilden visar vårt grannhus på andra sidan vägen. Tycker synd om alla drabbade, men man får ändå vara glad att ingen människa kom till skada. Nu väntar julbord ikväll, så jag får önska alla en fortsatt trevlig kväll :)
 
 
 





Mamsen

Ja, det huset hade verkligen marginalerna på sin sida. Förstår att du är glad över att bilen klarade sig. Ni fick känna av Ivar mer än oss, fast jag var till kyrkogården en snabbis igår och där låg stora träd på marken.
Ha en skön söndag.

Svar: Tack mami :) Ja, det verkar som så haha ^^ Tur taket ditt höll <3 kram!
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)