Älskade Gunn <3

Igår blev en jobbig dag.
Efter jag kört hem från verkstaden med den lilla Clion så ringde mekanikern och sa han hade dåliga nyheter. Bromsskivorna bak var i väldigt dåligt skick med tydliga tunna slipspår och resten fullt av rost.. Vänster bromsok bak hade helt förstörd kolv så det funkade inte alls samt sprickan sen tidigare och bromsbackarna och vajern var helt kaputt. Så jag satte mig i Clion och körde i ilfart till Biltema för att köpa delar till bilen (billigare än originaldelarna så lyckades pressa ner priset en del). Köpte:
 
- Bromsok vänster bak
- Bromsskivor bak
- Bromsbelägg
- Handbromswire
- Monteringssats
- Handbromsbackar
 
Allt som allt gick det på över 2200 kronor :( Sedan hade mekanikern lite att göra haha. Han beskrev allt arbete han skulle behöva göra som "en katastrof" :P Totalt slutade hela priset på 5200:-, Wohoo! Tack vare en underbar syster och lite stödpengar hade jag råd att betala alltihop.
 
Men det var som en ny bil när jag körde därifrån iallafall, haha :p Jag hoppas hon klarar besiktningen nu på fredag :) Mekanikern sa förresten det att han förstod att denna bilen betydde mycket för mig när jag la ut så mycket pengar på att fixa den :P Och ja, det gör hon ju <3
 
Nyvaxad pärla i höstas <3





Mamsen

Nu hoppas vi att hon rullar måååånga mil utan bekymmer.....och ja, den är jättefin. Håller tummarna för att hon går igenom besiktningen på fredag. Lycka till och Kram ♥

Cissi

Ja, det får vi verkligen hoppas ;D tack mami :) kram <3

Anna aka Schlierie

Skulle också lagt mkt pengar på bilen ^^

Svar: Haha :D Ja, det får hon vara värd ;)
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)