Photomatix & HDR

 
Idag testade jag ett nytt program, nämligen Photomatix ^^
Programmet slår ihop t.ex. tre olika bilder om man fotat med bracketing på på kameran (man får en underexponerad, en normalexponerad och en överexponerad bild). Efter att den slagit ihop dessa finns det sedan lite reglage att leka med för att åstadkomma häftiga effekter :D
 
Valde att pröva med denna bilden från Furuboda, och det blev ju rätt häftigt ändå :D Därefter lyfte jag in bilden i photoshop och gjorde lite finishing touches. Och originalet, ja det ser ni nedan. Helt obearbetad bild för övrigt.
 
 
Så, hiss eller diss för programmet? Haha ^^ Lätt hiss från mig iallafall men inget slår ju att redigera bilder "på riktigt" ändå med vektorlager och grejer ;) Men kul att pröva på iaf ^^





Mamsen

Nice redigering!
Ser riktigt lockande ut med sand och vatten istället för is, snö och kyla. Just nu är det iskalla 21 minus...usch!

Hoppas det går bra med skolan. Kram

Svar: Usch ja de låter inte nice med 21 minus. Ja, visst gör de :D de går så bra så med skolan :D kram!
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)