Inventering & Bokoxe!

Fotat med iPhone 5
 
God kväller :D
En glad men mycket trött Cissi här. Är nyss hemkommen från inventeringen som jag gjorde idag med Timothy som sällskap. Vilken dryg ruta asså xD Men nu är den klar. Den var belägen i fint kulturlandskap med mycket bokskog, dock så tornade ekarna upp sig på rad när vi närmade oss fältet. Så fyra timmars slit blev det men nu är rutan klar :D
 
Idag hittade jag även någonting som jag har velat se väldigt länge här nere. En bokoxe! De finns bara här nere och upp till Södermanland, samt är sällsynta så jag har inte hittat någon förrän nu. Sjukt glad över den "lilla" krabaten ^.^ Såklart så glömde jag kameran hemma så iPhone 5 bilde får funka som Timothy tog. Det roliga var att den var inte rädd alls, på sista bilden ser det ut som jag håller den hårt men faktum är att jag knappt höll i den alls för den bara låg där mellan mina fingrar och tittade på oss ^^ Efter lite fotande fick den sin frihet åter igen och kröp snabbt ner i lövverket på marken.
 
Stolt biolog! ^.^ och tacksam för att Timothy följde med och hjälpte. Är underbart att ha så hjälpsamma och bra vänner :D Nu ska en trött Cissi snart hoppa i säng iaf :) Vill för övrigt inte ens veta hur många fästingar jag har på mig men säkert plockat bort 15 stycken från brallorna.. haha. Natti på er :D





Mamsen

Så söt men inte skulle jag vilja hålla den i handen som du gör! Du är verkligen inte rädd för insekter och kryp, undantaget fästingarna då.....
Vad duktiga ni varit som lyckats trava genom en hel ruta. Du har snälla kamrater som ställer upp för det går naturligtvis fortare om man är två. Så skönt att du tagit nya tag trots bakslaget med den ruta som försvann.
K R A M

Svar: Tack mami :D jag försöker! ^.^ Imorgon ska jag och Benjamin ut hela dagen, lär bli "kul" :P haha :) Ja visst var den söt :D Älskar ju såna här små kryp ^^
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)