Oh GIS, How I Love You

Observera ironin ^^
Har suttit hela eftermiddagen/kvällen med det här programmet som kallas ArcMap. Fick fräscha upp mina kunskaper i hur man rektifierar, hur man får en jpeg att försvinna från Afrika till Sverige, och en hel del editing.. Men nu är mina snygga rutor klara. Blev 26 stycken, varav 24 är inom mitt fina karterade ekstråk som jag rektifierat från jpeg filen. Alla rutor ligger nu 2km från varandra åt alla håll, och är 200x200m. Vissa ligger mitt ute i fält dock, men ca 15 stycken ligger där det finns mer intressant än bara fält och förhoppningsvis ekar. Ska fundera lite över huruvida jag ska flytta vissa av rutorna några 100m hit eller dit, men ska prata med min handledare om det först.
 
Helvetesrutan är död iallafall, för min gps raderade alla waypoints där och allt arbete som jag och Victor la ner helt utan anledning ^^ Poff väck bara. Känns ju inte så skoj för det var 4 timmars hårt slit som vi gjorde där.. Sedan behöver jag tydligen ett program för att lägga in alla waypoints på datorn oxå, men det behöver jag ju inte göra än.
 
Imorgon bär det av ut till en ny ruta iallafall som läget ser ut nu. Måste bara komma på hur jag ska kunna ladda in mina rutor i gpsen, haha ;P Nils gjorde det förut men kommer inte ihåg hur man gör så det blir nog lite pill med det imorgon. Nu orkar jag iallafall verkligen inte mer, men nedan kommer lite av mitt work in progress i GIS. Ha en fin kväll allihopa :)
 
 





Matte

Kämpa på gumman <3

Svar: Tack snutten <3 Det gör jag :) kyss!
Cissi

Mamsen

Oj, vad du varit duktig sedan vi pratade med varandra. Där ser du - Du kan mycket mer än vad du tror och tar man en paus och rensar hjärnan så funkar allt bättre sedan. Jag är stolt över dig, gumman ♥ Massa kramar från mamma

Svar: Tack fina mami :D ja jag försöker :)
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)