Gårdagens Saabmeeting I Hbg!

 
Här kommer bilderna från gårdagen då jag mötte upp Alexander i Helsingborg för att fixa lite med bilen :D
Vi höll på hela dagen och ändå räckte inte tiden till så jag ska dit igen nästa torsdag för att fixa det som inte hann bli klart. Men är sjukt nöjd so far :) Får verkligen ge Alex massa cred för att han ställer upp och hjälper :)
 
Var såklart lite nervöst innan vi träffades eftersom jag aldrig träffat honom förut, men han var hur shysst som helst :) En riktig saab entusiast ut i fingerspetsarna, haha :D Alltid kul att lära känna likasinnade människor. Så vad är gjort på bilen? Alex bytte vakuumslangar och bränsleslangar i motorn, gav mig en motortvätt och så påbörjade vi jobbet med rosten som skulle bort. Mitt nyinköpta tanklock är på oxå som man ser på bilderna ^^ Hihi. Rostfritt och fint. Jag lackade det dessutom! Sjukt pro jag e ;) När vi startade bilen och kopplade in vakuumslangen till vevhuset så började det dock spruta svart rök bak i bilen och motorn lät jättekass på tomgång. Jag började nästan grina och tjuta orolig "Vad är det för fel på bilen??! Vad är det för feeeel!" Alex förklarade att vevhusventilationen antagligen var helt igensatt av skit så på torsdag ska det bytas och eventuell oil sludge och sånt tas bort. Tills vidare får jag fortsätta köra utan den slangen inkopplad för den hade tydligen gått sönder för ett bra tag sedan. Men det lär nog bli bra detta! :D
 
Vi råkade på ett missöde till dock, haha. När vi skulle backa ut bilen hade en sprayflaska med rostskyddsfärg råkat hamna under ena framhjulet. Den sprängdes med en jäkla smäll av bilens tyngd och min huv samt ena sidan + hjulhuset blev helt nersprutat med bruna prickar :( Har fått bort en hel del, men idag åkte jag ut till Svensk Bilvård som ska hjälpa mig på måndag att få bort det. Hela bilen kommer då poleras plus vaxas och jag ska även få på nya sommardäck som de även ska balansera :D Tror bilen kommer bli som ny efter detta, haha. Och bäst av allt var priset jag fick som blev 2399:- för allt. Sjukt mycket billigare än Bilcity som skulle ha 3400:- för nya däck plus montering. Så ett riktigt kap med andra ord!! :D Gjorde min dag. Ska ta före- och efterbilder då haha. Dessutom får jag Bridgestone däck vilket ju inte är helt fel!
 
Oj vilket långt inlägg det blev av det här.. Men nu är läget uppdaterat iaf och de på Svensk Bilvård gav mig massa beröm över hur fin bilen var i övrigt (förutom de vackra bruna prickarna då, haha) och de tyckte motorn lät kanon :) Hon ska långt denna, min lilla pärla som jag fick av pappa <3





Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)