Imorgon Kommer Mäklaren!

Imorgon kommer Markus från Mäklarhuset hit till oss för att fotografera lägenheten inför försäljningen.
Han skulle kommit förra onsdagen egentligen men det regnade ju så fruktansvärt då att vi sköt upp det till imorgon. Trist egentligen, för vi hade slitit som djur hela dagen för att få lägenheten i toppskick, haha :p Och nu fick jag slita litegrann åter igen med att damma och plocka undan inför imorgon ;) Men det är det värt, man får ju en städad lägenhet på köpet :)
 
På tal om köp, om 3 veckor så flyttar vi :D
Älsklingen och jag var nere förra veckan och skrev på kontrakt på en bostadsrätt ^.^ Den är i behov av renovering dock (endast köket är renoverat) så de närmaste veckorna efter tillträdet kommer det bli till att ta fram händigheten inom sig och lägga golv, tapetsera, måla.. :p Fast på något sätt ser jag fram emot det oxå, då får man lixom allt precis som man vill ^^ Kan välja tapeter, golv, färg.. åh :D Tror den kommer bli jättefin!
 
Köket är som sagt väldigt fint, nyrenoverat och allt :D Angående resten så är det just nu en brun korkmatta i hallen, bruna paneler och tapet som jag kommer ihåg fanns i vårt första hus i Mjällom när vi flyttade in -89 där.. Sedan sovrummet fick de nog total blackout på, orange/blå tapet som är delad med en bård i mitten och vitaktig plastmatta.. Badrummet ser det ut som att någon har haft skottlossning i, haha :p Massor av hål i kaklet, men det ska oxå fixas. I vardagsrummet finns det parkettgolv, men detta är i så dåligt skick att man nog måste hyra in folk som slipar och lackar och håller på om man vill få det fint. Han som bodde där innan har även en tv (nog den största tjock-tv jag någonsin sett) stående på parkettgolvet på typ trädgårdsstenplattor (!!!) så jag vill inte veta hur golvet under ser ut när den åker ut ur lägenheten :P Fast antagligen blir det klickgolv där inne för det lär kosta för mkt att fixa parketten.
 
Men, i slutändan kommer det att bli jättefint iaf i lägenheten ^.^ Vi kommer att renovera allt innan vi flyttar in, medans vi fortfarande har denna ettan kvar. Sedan får man ju ta allting i sin takt oxå, man behöver ju inte stressa :) Tror det här kommer bli mycket bra:D Den nya bostadsrätten har jättefin planlösning och så oxå, samt så är det en hörnlägenhet, så den har mycket potential ^.^ Billig var den oxå :)
 
Har städat och plockat hela dagen nu (var hos älsklings syster imorse och åkte iväg med lass med bråte till skroten oxå) så nu har jag gjort mig förtjänt av lite slacker time tycker jag :) kram på er!





Mamsen

Hoppas allt går bra med lägenheterna. Vore skönt om försäljningen går snabbt så ni slipper belastningen att ha två hyror.
Kolla runt vad det skulle kosta att slipa och lacka parkettgolvet. Ett fint parkettgolv är snyggt och värdet är högre än ett klickgolv.
Lycka till ♥

Svar: Det är så sant som det var sagt mami :) Får se vad Matte tycker att vi ska göra med det ^.^ kram <3
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)