Kroatien Recap Part 7 II - Friday

Nikon D90 + Nikkor 18-105/3,5-5,6 VR & Nikkor AF-S DX 40/2,8G
 
Så har vi till slut nått slutet av vår resa till Dubrovnik.
En vecka gick väldigt fort, och trots fullspäckade dagar hann vi inte uppleva riktigt allt ändå. Efter linbanan var tanken att vi skulle vandra genom Dubrovnik en sista gång, införskaffa lite souvenirer och sedan avlsuta det hela med middag på en av Dubrovniks finaste restauranger Nautilus. När vi nådde Nautilus port insåg vi dock att dessa priser inte var för vanligt folk så vi återvände till restaurang Dubravka som vi ätit på dagen innan. Väl där förklarade Mattias för servitören att det var vår sista kväll i staden varpå servitören ledde oss bort till i mina ögon den bästa platsen på restaurangen. Ett bord längst ut på terassen med havsutsikt. På bordet stod en reservationsskylt som snabbt plockades bort innan vi blev ombedda att sätta oss :) 
 
Jag placerade min hatt bredvid mig på muren som omgärdade terassen och servitören kom med våra menyer. Strax upptäckte jag dock att hatten inte skulle få vara ifred, för en tjuvaktig duva hade fått upp ögonen för pärlorna som satt fast på hattens band. Med en tjuvaktig uppsyn försökte den norpa åt sig pärlorna och jag lyckades fånga den på bild mitt i förfarandet:
 
 
Ja ni ser ju duvans min, dess intentioner går liksom inte att missa ;p  Den gav ju inte upp heller, så efter att ha försökt bli av med den si sådär 5 gånger slutade det med att jag fick lägga ifrån mig hatten nere vid stolen istället.
 
Efter en riktigt god middag som avslutades med både bubbel och efterrätt blev det en liten tur ner till Game of Thrones hamnen och sedan tog vi buss nummer 6 ut till vårt hotell på Babin Kuk. Det hade börjat skymma rejält när vi väl var tillbaka på Hotell Tirena och efter att ha beundrat solnedgången från vår balkong på hotellrummet somnade vi. <3
 
Fällde faktiskt en tår när vår transfer lämnade Dubrovnik morgonen därpå. Underbara land, we'll be back!





Mamsen

Fint berättat och fantastiskt härliga bilder. Jag förstår att det var svårt att åka hem. Ni får göra om det någon gång. Fast snart bär det ju iväg igen, till en annan spännande destination.
Massa kramar

Svar: Tack mami :) Ja det gör det :D Värmebölja here I come :p
Cissi

Diana

Hehe, var tvungen att kolla på dina Kroatieninlägg för lite inspiration och såg att vi av en slump åt på samma restaurang ni brukade gå till ikväll :P Vad nice att ni hade en hel vecka här! Imorgon blir vår huvuddag som vi har på oss att utforska staden så då tänkte vi både vandra på muren och åka linbanan. Gick en sväng i gamla stan på ett par timmar redan ikväll. Verkligen galet vackert!

Diana

Hehe, var tvungen att kolla på dina Kroatieninlägg för lite inspiration och såg att vi av en slump åt på samma restaurang ni brukade gå till ikväll :P Vad nice att ni hade en hel vecka här! Imorgon blir vår huvuddag som vi har på oss att utforska staden så då tänkte vi både vandra på muren och åka linbanan. Gick en sväng i gamla stan på ett par timmar redan ikväll. Verkligen galet vackert!

Svar: Haha vad roligt! :P Ja visst är det vackert! Ska lätt åka tillbaka dit någon dag! :) Kan verkligen rekommendera att åka ut till Lokrum också :) :D
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)