Projekt: Mini Walk-In-Closet II

Ikväll kavlade vi upp ärmarna som jag skrev innan, och påbörjade målningen i skrubben!
Efter renoveringen hade vi kvar två burkar med takfärg, och då detta bara är en skrubb/garderob egentligen så tänkte vi att vi använder oss av denna färgen, den är ju ändå vit ;)
 
Först skulle bara den hemska understa hyllan bort som syns på denna bild:
 
 
För att genomföra detta krävdes ett idogt skruvande med både fingrar och mejsel, då hyllan satt som berget.
Ingen match dock för mästerskruvaren Mattias!
 
Hyllan lämnade vackra spår efter sig dessutom:
 
 
Går verkligen inte att beskriva den fula gulnade färgen som var på väggarna förresten. Bilderna är tagna i dåligt ljus och kan ej med rättvisa återge väggfärgens fulhet, bara så att ni vet!
 
Iallafall så ser garderoben ut såhär nu efter två lager av målning (ett enda lager på trähyllorna, vi måste använda bättre färg där på nästkommande lager då takfärg såklart inte är ett smart val på trä haha):
 
 
Trots kasst ljus ser man ändå vilken skillnad det blev :P Sitter och klurar på om man skulle ta och måla något snyggt på väggarna sedan, hihi.. Fast, det är ju bara en garderobsskrubb ju! Nåväl, den som väntar får se ;)
 
Återstår fortfarande en del jobb nu:
 
- Lister och karm skall målas
- Innerdörren till det inre förrådet i garderoben (japp vi har en garderob i garderoben) skall målas vit
- Golvlister skall monteras
- Hyllorna ska få sig en omgång färg till!
 
Så, fortsättning följer ^^





Mamsen

Den hyllan har nog suttit på väggen en längre tid, att döma av avtrycket. Det blir en fin liten garderob du får men om jag får vara lite kritisk så kanske ni inte skulle ha målat klädstången. Färgen kommer säkert att bli bortnött av klädhängarna. I övrigt så ser det ljust och fräscht ut.
Ha en skön helg nu, gumman. Hälsa Mattias också ♥

Cissi

Jo, jag kom oxå att tänka på det såhär i efterhand ;P menmen, man ser inte på ovansidan iallafall för det är för högt upp så det blir nog bra ändå :):) kram Mami! <3

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)