Går I Datortankar...

Har i två års tid sagt jag vill köpa ny dator.
Min burk byggde jag 2008 och inte ens då var alla delar i den nya. Än har den hållt, trots sina små egenheter.. Börjar dock seriöst bli less på den nu, moderkortsfelet börjar bli för påtagligt och nu kan jag inte ens plugga in telefonen i USB porten utan att datorn dör.. Snart slängs den ut, huvudet (nåväl, chassit) före! :p
 
Har installerat Sims 3 igen på den oxå, vilket har fått mig att bli smått beroende av det spelet igen. Fast man blir inte så sugen på att spela när datorjäkeln hänger sig var tjugonde sekund och fläktarna får gå på högtryck vilket får den att låta ännu mer som en dammsugare än den redan gör. (Ja, jag har dragit ner grafiken så spelet ser ut som skit oxå :S) Nåja, får se vad som händer. Är inte direkt tät i plånboken men tycker jag lyckades skrapa ihop en helt duglig dator för fem lax iallafall :)
 
En rolig grej dock är, varför kan man välja under "antal" hur mycket man vill ha av varje del? Är ju inte så att man beställer 1.5 grafikkort precis, haha! Typ "Tjena, du jag skulle vilja beställa 1.5 grafikkort, skulle ni kunna dela det andra på mitten åt mig? Ok, tack" :p Lär ju gå bra att spela med... ^^
 
 





Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)