Kroatien Recap Part 5 - Wednesday

Nikon D90 + Nikkor AF-S DX 40/2,8G
 
Dagen efter murvandringen var vi lagom möra i benen, så det bestämdes att denna dag skulle tillbringas med lite slappt solande och badande ute på Babin Kuk vid hotellet.
Efter frukostbuffén införskaffade vi därför handduk, solhatt och cyklop för att sedan bege oss ner till stranden. Solhatten var behövlig, för solen stekte på rätt bra. I vattnet var det dock riktigt kallt, vilket gjorde att man inte direkt var sugen på att doppa sig :p Istället bestämde jag mig för att utforska den steniga bottnen i mitt letande efter snäckor. Efter en liten stund ser jag en stor snäcka där nere på bottnen, och greppar den med foten för att ta upp den. När snäckan kom ovanför ytan tog jag den närmare för att studera den, men hoppade snabbt till då ovanstående krabat kom kravlande ur den. Och den där snäckan lyfte jag med tårna över öppningen! :P Behöver jag säga att jag inte lyfte på fler snäckor som var under vattnet med fötterna under resten av resan? ^^ Skrek på Matte som kom till undsättning med kameran i högsta hugg så jag kunde föreviga den lilla krabaten innan jag släppte ut den i vattnet igen.
 
Efter två timmars solande och badande återvände vi till hotellet för lunch på en närliggande restaurang och framåt kvällen blev det en promenad runt halvön. Min kära älskling brände sig dock något fruktansvärt efter solandet under dagen, vilket gjorde att hans hud framåt kvällen antog nyansen av en nykokt kräfta. Blev till att badda hans varma och röda vader med kalla och våta handdukar. Stackarn hade så ont :( Resterande dagar fick han använda skjorta på överkroppen trots värmen utomhus, samt solfaktor 30 i ett tjockt lager.





Mamsen

Haha, du och dina kryp! Kan tänka mig att du trivdes och det blev ju fina bilder också!

Svar: Haha ja jag trivdes kan ja lova ;) kram!
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)