Babin Kuk

Nikon D90 + Nikkor 18-105/3,5-5,6 VR
 
Våra första hälsningar från soliga Kroatien kommer här :)
Det tog hela kvällen att redigera ovanstående bilder som är från igår då vi kom hit på denna lilla sketna laptopen. Sedan är resultatet kanske inte det bästa heller för skärmen är inte så bra men de får duga då jag inte har något bättre att redigera med ;) Har heller ärligt talat ingen aning om kontrasten är för stark eller svag i bilderna haha xD
 
Så hur har vi det i Kroatien då? Kan säga att landet är fruktansvärt vackert, precis som man trodde att det skulle vara. Runt hotellet där vi bor här på halvön Babin Kuk är djurlivet rikt, och fåglarna kvittrar utan avbrott morgon som kväll :) Växtlivet är väldigt rikt oxå, med både främmande som välbekanta arter.
 
Igår var vädret inte det bästa då vi kom hit, fast jag klagade inte. Molnigt är ju det bästa vädret för att fotografera ju! Under natten regnade det dock, men efter regn kommer solsken ju :D Så idag var det skinande sol och vi har besökt Gamla Stan i Dubrovnik. Dessa bilder får vänta ett tag dock, tog nog lång tid med ovanstående på denna lilla laptop :) Nu ska vi snart hoppa i säng, för imorgon ska vi ut på en båtutflykt till bland annat Lopud :) Natti på er! <3





Mamsen

Ser ut att vara ett vackert land som ni kommit till. Jag skrattade dock när jag läste första meningen. Kom ni verkligen dit på laptopen? I så fall har du en superdator med krafter utöver det normala.....haha. Önskar er en härlig dag!

Svar: Haha :P!
Cissi

Cissi

Haha! Oj, jag måste varit trött xD!! Kram <3

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)