Många Bollar I Luften & En Isklump Till Bil

Hej på er :)
Jag är sämst på att uppdatera, jag vet :p Men det händer så mycket just nu så att jag inte hinner tänka på att uppdatera ^^! Iallafall så har vi haft en visning av lägenheten för ett par i måndags, och de har lagt ett bra bud på vår lägenhet! Dock så ska vi ha den riktiga visningen den 13e först innan budgivningen drar igång på riktigt. Det är så himla svårt att fatta att vi snart kommer vara radhusägare :D Det vill liksom inte gå in i huvudet riktigt.. :) Det är ju förvisso tråkigt att vi säljer vår lägenhet efter att bara ha fått njuta av den i cirka ett år, men samtidigt är ju detta en chans som inte kommer att komma igen. ^^
 
Antagligen kommer flytten ske i början på januari om allting går som det ska med besiktningen av radhuset, och det ska bli sååå skönt att få ett garage oxå med tanke på de senaste dagarnas "vackra" väder :p Min bil igår såg ut som en isklump och det var verkligen vad den var oxå. För några dagar sedan regnade det och sedan kom kylan och snön och då frös allt.. Så igår när jag skulle till Maddelutten väntade en mindre trevlig överraskning när jag skulle försöka öppna bildörren. Eller dörrarNA. Alla satt nämligen fast. Stenhårt.
 
Jag stod där och svor över denna förbannade vintern och hur mycket jag avskyr denna årstiden medan jag febrilt försökte karva bort isen från dörrlisterna till passagerardörren som verkade vara den dörr som satt minst fast. Samtidigt som mina svordomar flög ur munnen en efter en gick flertalet människor förbi. De lär nog ha undrat hur det stod till med mig egentligen då mitt ordförråd kunde yttra så många vokabulära hemskheter på väldigt kort tid. Till slut kände jag dock hur isen började ge vika, och jag ryckte stenhårt i dörren och till sist for den upp. Jag makade mig över till förarstolen och tänkte att yes, äntligen kan jag ge mig iväg efter 15 minuters kamp mot bildörren. Jag vs vintern - 1-0!
 
Trodde jag. Det tog nämligen ytterligare 10 minuter innan jag kunde få bort isen från rutan så att jag kunde se något. 10 minuter då jag fick sitta i den kalla bilen och hacka tänder. Men till slut kom jag iväg! Och nu när vi får radhus vet jag vems bil som kommer att få garageplats iallafall, då den inte har kupévärmare, TEEHEE. Fasen vad jag längtar.





Mamsen

Haha, jag kan riktigt höra hur du gormar och svär. Jag förstår inte hur min annars så välartade dotter lärt sig så många svordomar. Fast det är väldigt frustrerande när saker inte går som man tänkt sig.

Kram

Svar: Haha :p Har nog tagit efter Matte lite med svordomarna ;p försöker dock att använda vårdat språk så gott jag kan ändå ;) Kram <3
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)