Kaosval 2014

Ja, ingen har väl undgått att se valresultatet av riksdagsvalet 2014 som var igår.
Herregud säger jag bara, hur ska det här sluta? De rödgrönas hopp om egen majoritet slogs totalt i spillror. SD drog massvis av väljare från M och blev Sveriges tredje största parti. Inte ens om de så skulle få 20-30% av rösterna skulle de ju dock kunna få något inflytande, då alla andra vill stänga dem ute. Dock är det rätt förståeligt, för många av de som sitter i SD är riktiga stolpskott som jag aldrig skulle vilja ge ansvaret att styra Sverige.
 
Frågan är vad som händer nu? Blev riktigt förbannad att Stefan Löfven nobbade Vänsterpartiet som ju annars är en naturlig partner på den rödgröna sidan. Istället vill han söka stöd av FP och C?.. Tror inte det var det som folket ville som röstade på S. jag ville det inte iallafall. Jaja. Vi får se vad som händer. Finns folk som redan pratar om nyval. Frågan är hur ett nyval skulle te sig..
 
Nej usch, irriterad och ledsen är jag över valresultatet och att det blev som det blev. Det är bara att hoppas att det löser sig på något magiskt vis.
 





Angela

Jag känner som du... Jag är särskilt besviken att vänstern blivit bortvalda och att Löfvens politik är just nu osäker. Omval skulle vara fint men tyvärr skulle säkert SD få ännu mera röster då eftersom alla blankröstare och soffliggare skulle ta i från tårna, med det är bara min känsla.

Kram :-)

Svar: Svarade på din blogg:D kram!
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)