Norrfällsviken <3

Nikon D90 + Nikkor 18-105/3,5-5,6 VR
 
En plats som alltid har legat mig varmt om hjärtat är Norrfällsviken.
Nästan varje dag när vi var yngre så cyklade jag och min lillasyster de 5 kilometrarna ut till denna plats där vi umgicks med vänner, jobbade på Minigolfen och åkte ut med båt från en av våra kompisars sjöbod. Vad man kan sakna de stunderna ibland, när man var "ung och dum" och inte hade några bekymmer alls förutom att man var tvungen att vara hemma till typ tio, eller att läxorna måste göras.
 
Varje år åker vi ut till Norrfällsviken i varje fall en gång, och i år har vi varit ut två gånger än så länge. Först med Madde & Marcus och sedan med mami, syster och hennes sambo Jonas. Och varje gång man siktar fiskeläget framför sig när man åker ut, med de vackra sjöbodarna och den stora marinan, så fylls man med lite nostalgi och funderar över vad otroligt vackert turisterna måste tycka att det är som ser det för första gången. Platsen är verkligen en av pärlorna som finns här i Höga Kusten, vårat eget världsarv och jag är så stolt över att ha vuxit upp här uppe!
 
Tyvärr lite dålig uppdatering här på senaste, men så jobbar jag i stort sett varje dag nu, både på Lidl och på Ica i Sörberge. Men idag har jag en ledig dag, den tredje denna månaden, och den ska jag njuta av till fullo kan jag lova! Sen är det bara på't igen :p Ha en fin dag allihop <3 :)





Avoria

Ja vad ofta jag saknar den tiden, liten och ansvarslös... Det var tider det! Men nu som vuxen förstår man ju vilket privilegium det var för oss att växa upp i ett kultur- och världsarv. Jag åker dit imorgon för att spana in mina pärons nya sjöbod (ny och ny, 200 är gammal, haha). Som jag längtar :-D

Avoria

Ja vad ofta jag saknar den tiden, liten och ansvarslös... Det var tider det! Men nu som vuxen förstår man ju vilket privilegium det var för oss att växa upp i ett kultur- och världsarv. Jag åker dit imorgon för att spana in mina pärons nya sjöbod (ny och ny, 200 är gammal, haha). Som jag längtar :-D

Svar: Ja eller hur :D Åh vilken lyx, önskar man hade råd med en sån ^^ Kostar ju multum där ute nu :) förstår de :D
Cissi

Avoria

Jo de är mycket dyra för utomstående och turister - då trissas priset! Men vi är av gammal fiskarsläkt, farfar byggde sin sjöbod och den pappa köpte nu var hans farbrors så därför kommer vi undan med lägre priser. Annars hade det varit en helt annan historia! ;-)

Avoria

Ja sjöbodar är mycket dyra för utomstående och turister men vi kommer från en gammal fiskarsläkt så då blir det lite annorlunda. Farfar byggde sin sjöbod själv och den pappa har köpt nu var hans farbrors. Annars hade det inte gått att köpa! ;-)

Svar: Nej förstår det :) Vilken tur ni haft ^.^
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)