Projekt: Min Nya Byrå

 
Som lovat kommer nu slutresultatet av över en veckas målande.
By far så är det här nog mitt mest ambitiösa målarprojekt hittils. Bortstuvad i ett plåtgarage stod denna skönheten, mitt ute på vischan, på en loppis som jag och Maddelutten besökte för några veckor sedan. Lite kantstött här och där var den, men ändå med en slags charm som gjorde att jag bara kände att jag ville ha den. Det var lite av en hatkärlek som uppstod på en gång, då jag dels älskade de vackra beslagen på byrån och formen, samtidigt som jag hatade de knubbiga benen som fick den att se lite otymplig ut. Men benen till trots kunde jag ändå inte låta bli att älska den! 150 kronor fattigare styrde vi kosan hemåt med byrån säkert fastspänd i baksätet. Och sedan följde många kvällars målande och slit innan den äntligen blev klar i förrgår.
 
Nu har den fått flytta in i sovrummet hos oss, och där trivs den nog som fisken i vattnet när den fick förgylla vår tills nu tomma vägg mitt emot sängen. Nu blir det inget mer möbelmålande på ett tag kan jag lova, haha :p





Diana

Åh, den passar verkligen in perfekt :)

Svar: Ja, håller med :D Upptäckte såhär i efterhand att stolen jag fick av mamma som är i hörnet också har runda svarvade ben så de matchar varandra perfekt :D
Cissi

Mamsen

Sååååå snygg, jag gillar den verkligen. Du gjorde ett riktigt fynd för 150:- är nog värdet enbart för beslagen.
Den blev jättefin.

Svar: Aww tack mami :D Ja det var verkligen ett fynd, såhär i efterhand ångrar jag inte en sekund att jag köpte den, även fast det varit många svordomar under arbetets gång xD
Cissi

Leah

Vad fin den blev. :D

Svar: Tack så mkt ^.^ Glad jag blir :D
Cissi

Avoria

Verkligen ett fynd och så fin den blev efter ditt arbete. En sån skulle jag också vilja ha :-) Och vad spännande med ögonbrynstatuering. Kan du inte visa upp resultatet sen? Kram

Svar: Tack :D:D Glad jag blir :) Ja kanske det ^.^
Cissi

Jennie Lundmark

Men duu, sablar så snygg byrån blev! :D Snacka om att den passade massor bättre i vitt ^^

Svar: Jo, gräs växer snabbt.. Men de ska fixas så vi har en jämn och fin gräsmatta och inte en massa gropar och ojämna spår :P Men eller hur, spontanitet är bra och även om karln blir lite små grinig ibland för att jag har så mycket påhitt så blir han som alltid nöjd i slutändan :P De kommer att få bli gräsmatta framför altanen, det blir lättast så, också sätter jag rabatter någon annanstans där jag tycker att det passar bättre :D

Svar: Tack så mkt ^.^ Är sjukt nöjd :D
Hehe, låter bra det :D
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)