En Vit Julaftonsmorgon

Nikon D750 + Nikkor AF-S 24-70/2,8G ED
 
På julaftonsmorgonen vaknade jag tidigt då sambon hade "råkat" ställa larmet några timmar fel. 
Men det gjorde ingenting, för då jag såg att solen var påväg upp och att ljuset ute var magiskt så fick jag genast energi varpå jag snabbt hoppade ur sängen och grabbade tag i kameran.
Det vita snötäcket som fallit natten innan låg fortfarande kvar och medan jag stod i köket och tittade ut på den vackra soluppgången kände jag att julkänslan äntligen började infinna sig. Men säg den lycka som varar, för tyvärr försvann det vackra vita under kvällen och ersattes av slask och plusgrader istället. Så marken ute är nu tyvärr åter grön. Som min bror sade, man skulle kunna gå ut och klippa gräsmattan nu.
 
Julafton spenderades i vanlig ordning på brunnshus, varpå juldagen spenderades uppe hos mamma tillsammans med min syster, bror och våra respektive :) Har haft en superfin jul, och än är den inte över för idag går den årliga julmiddagen av stapeln hos svärföräldrarna och jag måste därför nu börja göra mig i ordning. 
 
Tack allihop för en underbar fin jul och god fortsättning nu <3 :)





Diana

Vilken vacker himmel! Och snö! Är så avundsjuk, Kalmar tycks vara platsen dit snön alltid kommer sist...

Svar: Tack ^^ Ja, den var verkligen magisk! Haha, ja inte har det varit en vit jul för många detta år.. Snön försvann snabbt också tyvärr och ersattes av slask och nu blåser det som fasen istället och marken är grön :S
Cissi

Anonym

Fina bilder! :D Skönt att ni fick er lite snö till julafton trots allt :) Vädret har ju inte direkt varit så trevligt denna vinter :/

Svar: Tack så mycket, det lilla livet växer där inne så det nästan knakar ;)
Gulliga du, tack så jätte mycket <3 Kram på dig!

Svar: Tack :) Nej, det har det verkligen inte varit :o Nu är det grönt ute igen och blåser som fasen :( Kram :D
Cissi

Jennie Lundmark

Haha, oj, den anonyma kommentaren kommer från mig :P

Svar: Haha ok ^.^
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)