Inuti Vårat Radhus

 
Här kommer då lite efterlängtade bilder från inuti vårt radhus :D
Hade lite bråttom eftersom vi skulle till brunnshus, därför är det inte helt städat överallt ;) Radhuset är helt orenoverat sånär som på nytt golv på nedervåningen samt nya fönster och element.
 
Vårat första projekt är såklart badrummet då det gamla vi har nu är sedan huset byggdes i stort sett. Våtmattan har släppt på flera ställen och badrummet går i en blekt blå ton - det ser så mycket bättre ut på bilden jag lagt upp oxå skall tilläggas än vad det gör i verkligheten, haha! :P Snickaren kommer att börja riva badrummet nu i veckan, yay :D
 
Samtidigt som badrummet renoveras skall även en uppfräschning av köket göras. Igår införskaffades därför takfärg, kakelfärg, väggfärg och målartvätt. Tanken är att panelen skall målas vit, träpanelen ovanför luckorna skall bli vit, väggarna ljust ljust gråa, beslagen skall bytas och kaklet skall målas vitt. Kommer bli en jättestor skillnad för en rätt liten peng tror jag! Tycker kaklet ser alldeles för stökigt ut som det är nu. (förlåt mamma! <3 :P)
 
Sovrummet ( det med väggarna i orange) skall få en väggpanel i ljust trä, och sedan skall väggarna bli vita eller ljust grå (vi har inte bestämt oss än) och så skall nytt golv in! :) Funderar på något ljust såsom björk eller liknande där :D Ungefär så långt har vi kommit i planeringen hittils, för vi tar en sak i taget här :) Inte såsom vi gjorde i lägenheten ^^
 
Så, vad tycker ni?=)





victoria

Tjusigt! det kommer bli kanon det där när ni är klara med renoveringen :)kan ni skaffa en katt sen med ;)

Å tack för fototipsen! längtar tills jag kan testa :D men Dustin som jag beställde ifrån är så sega så får den inte förrän nästa vecka, irriterande :@

Svar: Jobbigt att behöva vänta D: Ja det kommer bli super, vi får ta en sak i taget lixom. Ingen stress :)
Cissi

Angela

Jag tror att det kommer att bli toppen! Supermysigt och praktiskt med kamin i vardagsrummet också :-D

Svar: Ja eller hur :D Spenderade över tre timmar i sträck på att städa den, haha :P Aldrig sett något skitigare :p
Cissi

Jennie Johansson

Åh, vad mysigt! :D När ni fixat till de som ni vill ha de så kommer det att bli kanon.. :D

Svar: Eller hur? Det vart jätte bra! Dock är det ju inte helt klart eftersom att det ska byggas skrivbord och grejer.. Men det kommer att bli super när det är klart :D

Svar: Ja, får ta en sak i taget bara ^.^ Så man inte renoverar sönder förhållandet haha! ;))) Åh, kommer säkert bli superfint :D
Cissi

Jennie Johansson

Svar: Det är verkligen inte kul att riva tapet.. Därav är det ganska skönt att vi har köpt en tapetångare, då går det lite lättare och bättre i alla fall :D Jo, en förödelse just nu, men förhoppningsvis kommer det att bli super bra när vi är klar! :D

Svar: Hehe ja vi hade en tapetångare oxå :D Gick så mkt lättare då ^^
Cissi

Avoria

Haha, ojdå! Men behöver man städa en kamin då? Blir ju svart på en gång... ;-)

Svar: Ja, vår hade nog inte blivit städad en enda gång sedan den blev ditsatt xD glaset var helt svart :p
Cissi

Anna

Hoppas på att få se massa bilder från er framfart i renoveringen =D

Svar: Jadå, de kommer ^.^ Blir inte så mkt från badrummet bara, för där är de i full gång redan hehe ;P
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)