Gräva Fram Bortglömda Rabatter

Det är ett himla gissel det!
Tar sin lilla tid om jag säger så. Min senaste rabatt på baksidan är den som ni ser under, som efter många år utan kärlek äntligen har fått komma till liv igen. Tidigare ägarna till radhuset var så gamla och skröpliga att de inte orkade hålla på med dem, så därför hade de börjat växa igen ordentligt. Var bara att ta fram spaden och hugga i för att gräva fram nya rabattkanter samt att försöka rensa rabatten på all vicker, kvickrot och annat ogräs som fått fäste.
 
Har tyvärr ingen förebild på denna rabatten, den enda bilden jag har är en hårt beskuren bild från examensfirandet där man ser lite av hur rabatten såg ut som. Fanns ingen jord kvar på ytan i rabatten alls i princip, allt var övervuxet med gräs vilket gjorde att det inte var lätt att få loss blommorna helt.
 
 
Såhär såg den alltså ut, helt igenväxt och jäklig :p Och nedan ser ni blev slutresultatet.. (gräset runt omkring är lite oklippt just nu bara, haha;p)
 
 
Rabatten är inte perfekt än dock, och så har jag två stubbar mitt i som försvårar det hela oxå.. men bra mycket bättre än innan iallafall :D
 
 
Och slutligen så ser ni resterna av den gamla pallkragen ovan. Jag säger resterna för den var så genomrutten att den var helt nedbruten på många ställen till jord då den antagligen suttit där sedan -76 då husen byggdes.
 
Och ni kanske undrar vad tidsåtgången var för allt detta då? Inklusive rensning, grävning, bortförsel av torv/ogräs och montering av ny pallkrage tog det allt som allt cirka fem timmar effektiv tid.. Väl värt det i slutänden, men slitigt som fasen :p 
 
Nu blir det en vända upp till mitt målarrum för att fortsätta måla hallskåpet :D ha en fin kväll allihop! :)





Mamsen

Du är ju riktigt duktig, gumman! Visst är det kul att skapa och jag tror att du inser vad underbart inspirerande det kan vara med blommor. En konstnär målar med penslar och trädgårds-människor "målar" med blommornas färg och form.

Stubbarna ska du vara rädd om. De ger rabatten lite extra liv och höjd.
Det blev verkligen fint! Kram

Svar: Aww tack mami :D Ja det är det verkligen ^.^ Kommer inte ta bort stubbarna, hehe :p är som du säger, de ger lite liv :) Funderar dock på att rensa upp lite mer i rabatten till nästa år, ta bort lite blommor här och där osv :D Men får se hur jag gör :))) Kram! <3
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)