Sälsten I Solnedgång II

Nikon D90 + Nikkor 18-105/3,5-5,6 VR
 
För en tid sedan åkte jag och älsklingen ut till Sälsten en sväng.
Kameran följde såklart med och jag ångrar inte en sekund att jag lät den göra det! En magisk solnedgång visade sig nämligen och jag var tvungen att föreviga det vackra ljuset som uppenbarade sig när solen hade gått ner bakom horisonten. Dock hade jag tyvärr inget stativ med mig, men det gick relativt okej ändå. :) Vi var på en annan del av stranden denna gång, till skillnad från förra gången då jag fotade denna serien. Kommer bli fler turer ut dit nu i sommar kan jag lova, med stativet denna gång ;)
 
Ikväll har jag och älsklingen gjort något vi aldrig gjort förut oxå! Vi har bakat tårtor! Imorgon kommer nämligen lite släkt och vänner hit och vi ska fira att jag äntligen har tagit min magisterexamen i biologi. Kommer bli superskoj! :D Har även jobbat idag, handlat, handlat lite blommor samt städat lite så är rätt slutkörd nu om man säger så :p Dock tänkte jag ändå ge mig på sista karmen här nere, behövs bara ett lager med färg till och sen så är den klar. Ni får ha en fin kväll allihop :)





Mamsen

Verkligen fina bilder och jag förstår varför du gärna vill åka dit fler gånger.
Du har minsann varit produktiv under lördagen men så kommer det att ramla in en massa folk hos er idag också. Ska bli gött att smaka era tårtor. Syns om några timmar, kram!

Svar: Tack! :) Och tack för en underbar dag mami <3 :)
Cissi

Diana

Åh, vilka fantastiska färger! Önskar att jag hade ett bra ställe att spana in solnedgången från.

Diana

Åh, vilka fantastiska färger! Önskar jag hade en bra plats att fota solnedgången på här i närheten.

Svar: Aww tack :D ja det var verkligen en fin kväll :) Hmm, har du något vatten i närheten så kanske de funkar? :)
Cissi

Diana

(Hm, ursäkta för spammet, ser nu att jag kommenterat två gånger, men första dök inte upp på länge så jag trodde internet ätit upp den.)

Vi har ju mycket vatten men det är åt fel håll. Soluppgångar kan jag se lätt, men jag är ju sällan uppe vid kl. 4 :P För att se solen gå ner få man åka över till Öland, har tänkt att jag ska göra det i flera somrar men det har inte blivit av än. Kanske i år :) Alltså åka över på kvällen för att se solen gå ner, på Öland är jag förstås då och då.

Svar: Aha :) Vad trist D: Har alltid varit bortskämd med att bo nära vatten med solnedgång jag, förutom då jag bodde i kristianstad men där hade vi ju ändå vatten genom Helge å. Här uppe i Höga kusten finns det vatten lite överallt, så man är ju van att ha ultimata fototillfällen om man säger så xD Ja du får göra de :D Nu är det ju sommar oxå, kanske en liten roadtrip dit en helg? :)))
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)