Mina Orkidéer I Blom

Nikon D90 + Nikkor AF-S DX 40/2,8G
 
Mina gröna fingrar har verkligen börjat visa sig de senaste halvåret och framåt!
Förutom att mina inomhusväxter växer som ogräs rent ut sagt här inne så står även nästan alla mina orkidéer i blom nu, eller har knoppar påväg att slå ut.
 
Översta orkidéen har haft vilofas i över ett år nu, trodde aldrig den skulle blomma om ett tag. Den är från Nelum och Göran och var den första orkidéen jag fick, i januari 2014. ^^ Den har nu skjutit ny stängel + att den har 17 blomknoppar, varav första slog ut igår morse <3
 
Den magentafärgade orkidéen fick jag på min födelsedag förra året av mami, och den har varit min gladaste orkidé som jag haft och har, med nästan konstant blomning sen dess :D För tillfället har den 11 blommor <3
 
Den vita orkidén fick jag av älsklingen på alla hjärtans dag, och den blommar än :) Har till och med knoppat om nu längst ut med tre nya knoppar ^^
 
Förutom dessa har jag även min "blå" orkidé som kommer att blomma om med vita blommor snart, den har skjutit nya knoppar men än så länge är de bara knoppar så inte så skoj att fota. Och så har jag två till som är i vilofas för tillfället, en liten och en mellanstor :))
 
#orkidenörd är jag, men det är så roligt med blommor ^^ Tror jag tagit efter min bästaste mami där, hehe! Nu blir det ESC, ha en fin kväll alla :)





Mamsen

Så otroligt fina orkidéer du har! Den kunskapen kommer nog inte från mig utan är något du skaffat på alldeles egen hand.
ESC, ja....stod knappt ut med det hela, men försökte hålla mig kvar tills Måns sjöng, sedan slog jag av eländet. Öronen skrynklar ihop sig av obehag, så jag drar mig till sängen istället och håller tummarna för det enda som varit bra - Måns.
Ha en fin kväll!

Svar: Tack mami! <3 hihi.. Ja usch, har esc på i bakgrunden bara, orkar inte se eländet haha ;P Sov gott mami <3!!
Cissi

Angela

Men så härligt, blommor... <3

Ett tips för att de ska må ännu bättre är att låta dem hänga (utan kruka) och spraya rötterna med vatten + näring en gång i veckan. Svärmor gör så, men jag har inga orkidéer själv så kan inte lova underverk :-D


Svar: Haha, ja de kan jag tänka mig, då de naturligt växer på träds bark och stammar :) Fast de är nog inte lika vackra då, med rötterna hängande fritt :)))
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)