Projekt: Gästtoalett!

Hann knappt bli färdig med mina badrumsmöbler förrän jag tog mig an mitt nästa projekt, som blir att göra iordning vår gästtoalett på nedervåningen.
De nymålade badrumsmöblerna måste ju få en fin omgivning ju! Så här nedan kommer en förebild som jag tog innan jag påbörjade projektet..
 
 
Väggarna är som ni ser i en väldigt vacker blå nyans, med diverse hål och missfärgningar. Golvet har gulnat med åren och ja, det ser helt enkelt inte så bra ut :P Här hade jag redan börjat maskera listerna som skulle bli vita.
 
Det jag tänkt göra med badrummet är:
- Måla listerna vita
- Måla tak
- Måla väggarna med den överblivna grå färgen från köket (budgetrenovering deluxe är detta!)
- Måla golvet högblankt vitt
- Byta ut kakeldekoren mot en dekor med marrakech mönster
- Sy ett skynke att hänga runt handfatet så man slipper se det fula under
- Byta spegeln (den som hänger där nu ska upp, den är gjord av ett gammalt fönster så rätt häftig!)
- Byta den hemska plastlampan som hänger på väggen
- Måla karmen vit, samt den andra karmen i hallen oxå i samma veva
 
Och såhär långt har jag kommit so far..
 
 
Färg/nyansskillnaderna mellan bilderna beror på att den undre är tagen i dagsljus medans den övre är tagen på kvällen i mörkret :D Ska iväg och fixa karmfärg nu idag så att karmen blir klar, sedan är det dags att maskera för takmålning ^^ Ha en mysig måndag alla! ^^





Jennie Johansson

Här kämpar ni på! :D Skönt att få till toaletterna. Jag funderar på att budget renovera vår lill-toa också.. Vår ser hemskare ut än eran! :P

Vart stor skillnad bara att få listen vit och få en annan lampa där inne. Ska bli spännande att se slutresultatet :D Kram!

Svar: haha vad har ni för färg då? :D Aa det blir verkligen skillnad som lite färg kan göra :D
Cissi

Jennie Johansson

Vår lill-toa är typ gulbeige med vita näckrosor på vita blad lite här och var.. Det är riiiktigt fult! :P Vi har pratat om att tapetsera där inne och fixa till golvet, det kostar inte många kronor :P

Svar: Haha :P Låter som typiskt 70-tal :P Nej, det gör ju inte det om det är en liten yta :) kör på :D
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)