Frostig Skymning

Nikon D750 + Nikkor AF-S 24-70/2,8G ED
 
Kameran fick efter lite acklimatisering ute i kameraväskan följa med på en kort promenad igår innan jag åkte iväg till jobbet.
Jobbar en lång 6-dagarsperiod just nu med enbart stängningar, så jag försöker hinna utnyttja det lilla dagsljus som finns på dagarna innan det är dags att sätta sig i bilen och bege sig ut på e4:an söderut så en promenad var helt perfekt i den kyliga novembersskymningen. Frosten ligger nu kvar permanent på backen under dagen där solen inte når med sina värmande strålar, och det är nu bara en tidsfråga innan den första snön faller. För min del hade snön gärna fått vänta med sitt intåg tills runt 20:e december, och sedan gärna försvinna efter nyår, men så lär det ju inte bli xD
 
Fotandet blev tyvärr väldigt begränsat igår under promenaden, då jag upptäckte att batteriet var på sista pinnen, för att sedan dö efter att dessa bilderna var tagna, men några bilder hann jag iallafall fyra av innan batteriet gav upp. ^^ Nej, nu blir det till att göra sig i ordning inför jobbet, kram på er! :)





Mamsen

Usch, så jobbigt med bara eftermiddag och kvällsjobb. Nog är det roligare med variation. Jag var också ut ett par omgångar idag och nog var det kyligt. Den sol som fanns på kartorna visade sig strax innan den åter gick ner. En riktigt råkall novemberdag har det varit.
Jättefina foton trots att det börjar bli tunnsått med objekt att fota den här dystra årstiden.
Kram och ha en fin helg trots jobb, jobb, jobb. Nästa helg är det min tur att arbeta.

Svar: Hehe jag tycker kvällar är rätt sköna, extra betalt med :) men inte så skönt att köra hem sen D: Tack mami <3 Är ledig söndag, men jobbar 10,5h på lördag, 12-22:30 D: Kram <3
Cissi

Anonym

Du måste få råd till julshopping nu. :D /Ramona.

Svar: Haha ja ;p
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)