Mot Nya Höjder!

Snart är den här.
Min nya kamera och mitt nya objektiv som jag efter månaders velande äntligen har klickat hem. Har aldrig någonsin lagt såhär mycket pengar på något som jag gjort idag i samråd med min älskling. Min Nikon D90 har varit mig mycket kär och trogen i flera år, men samtidigt har jag känt att det länge har varit dags för en uppgradering då jag inte kunnat få ut den kvalitet i bilderna som jag eftersträvat.
 
Tack vare arvet jag fick efter farmor (R.I.P <3) så fick jag oväntat loss de pengarna jag behövde för att uppgradera mig och idag så gjorde jag äntligen slag i saken. Innan beslutet idag har jag dock velat i flera månader mellan olika modeller och objektiv, men till slut så tog jag beslutet att köpa dessa:
 
Nikon D750 FX (Fullformat)
Nikon AF-S 24-70/2,8G ED + Skyddsfilter Hoya Protector HD 77m
 
Valet av kamerahuset var relativt enkelt. D750-huset är det nyaste av fullformatarna på marknaden och placerar sig i mellanklass mellan D610 och D810 som även de är fullformatkameror. Skillnaden är dock att denna har utvikbar skärm, samt bättre prestanda overall än D610, som är en ingångsfullformatare. Prisklivet upp till D810 från D750 var dock för högt och hade jag köpt den hade jag fått kompromissa med glaset till kameran vilket jag inte ville göra.
 
Objektivet jag valt är ett av de bästa på marknaden till den prisklassen det ligger i. Till min D90 har jag haft både porträttobjektiv, vidvinkel samt makro men jag har absolut inte råd att på en gång skaffa allt detta till min nya kamera och då är 24-70 ett väldigt bra allround/vardagsobjektiv att äga till fullformat. Kommer inte kunna ta några riktiga makrobilder med det, men någon gång i framtiden kommer jag såklart att komplettera med ett makro även till detta huset, när pengarna finns till det.
 
Är väldigt nöjd med mina val iallafall, och denna kameran kommer att hålla i många många år, tillsammans med den fina optiken <3 :D Nu längtar jag bara tills den kommer hem hit till mig så att jag får ta ut den på en provkörning! ^.^
 





Mamsen

Nice och inte är jag avis o bitter......Neeeejdå.
Hoppas du får mycket kul med din nya investering.

Svar: Du har ju en fin Kamera redan dock ;))) Ja de kommer jag absolut att få ^.^
Cissi

Diana

Åh vad spännande, förstår att du ser fram emot att testa den! Ska bli kul att se dina bilder sedan ;)

Svar: Vad kul att du tycker de :D Ja, de lär bli aningens bättre än nu haha ;))))
Cissi

victoria

Åh va kul! :D så kul när man längtat och spanat på något så länge och äntligen kan köpa det :D ska bli kul och se bilderna sen :) kramar

Svar: Ja jag längtar :D:D:D:D kram :))))
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)