2x Julfirande

 
Precis som förra året blev årets julfirande ett 2:dagars sådant.
Då mami jobbade julafton så firade vi först på Brunnshus här i Härnösand, varpå vi dagen därpå åkte upp till mamsen i Kramfors och firade där. På Brunnshus var mina svärfäldrar kattvakt till Jontes och Felicias katt Cleo, och man kan verkligen prata om bokstavligt talat kattVAKT, då Cleo tyckte att granen var bland det roligaste hon någonsin sett i hela sitt liv. Gnagandes och bitandes på både paket och sagda gran fick vi till slut ta till vattensprutan för att undvika att hon skulle riva den. Svärföräldrarnas katt Frodo såg även måttligt road ut över att ha fått en inkräktare på sitt revir, men tog det hela med ro förutom ett och annat fräs då den unga illbattingen kom för nära.
 
Efter Kalle Anka var det dags för mat, och efter maten åkte vi iväg hem för att byta om till Tomtemor och Tomtefar. Därefter begav vi oss bort mot Madde & Marcus på 136:an, och redan en lång bit från huset hörde vi barnens skrik i extas "tomten kommer!! Det är TVÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ tomtaaaaar!" Haha. Behöver jag säga att vi gjorde succé? ^^ Därefter bar det iväg tillbaka till Brunnshus för julklappsutdelning och fika :)
 
På Juldagen slutade mami jobbet klockan 13, så när hon kom hem hade Jonas, jag, älsklingen och min syster redan hunnit med att värma upp huset, samt gjort dessert och en hel del annat plock :D Min syster och jag begav oss även ut i skogen och klippte av lite granris för att göra bordsdekoration av. Vår bror dök upp lagom till maten och därefter blev det julklappsutdelning nummer två :D
 
Så fort julklapparna åkte fram hade vi även här en viss katt vid namn Lilla Gumman som begav sig mot granen som om hon var programmerad varpå hon förtjust började tugga på olika paket. Det komiska i det hela dock var att hon riktade nästan all sin fokus åt speciellt ett paket, nämligen det som hade en stor lapp där det stod "Inte tjuvkika!" på. Haha ;P Efter julklappsöppningen slöt även Tindra upp och båda katterna passade på att dyka ner i den stora sopsäcken med julklappspapper där de spenderade en bra stund med att prassla runt. Vad är det med katter och trånga utrymmen och papper egentligen? :p
 
Så ja, det var två väldigt mysiga julfiranden även detta år, även om en viss person var väääldigt saknad. Men pappsen fanns och finns med i våra tankar iallafall <3





Jennie Lundmark

Åh, låter som att ni har haft det riktigt mysigt och trevligt :) Men alltså, vad är det med katter och granar, kartonger, påsar och dylikt? ;D

Svar: Ja, helt magiskt att se den lille :D En sten lättade verkligen från en när barnmorskan sa att allt såg bra ut, en hel del oro släppte :) Och nu känner jag han sprattla runt där inne varje dag, och hårdare och hårdare sparkar blir det. Kände första ordentliga sparken på utsidan idag, bara hoppas att karln får möjlighet att känna nå ikväll också. :) Det är en helt magisk upplevelse att bära sitt barn, även om jag hade/har det riktigt jobbigt med illamående och dylikt. De är ändå helt underbart :D Jag hoppas att ni får uppleva det snart också :D Kram!

Svar: Haha ja jag vet inte, de flesta verkar vara likadana oxå, riva granen och grejer haha :p De måste ju känna på sig att det är något speciellt iallafall, de här med julfirande och sånt ^^
Cissi

Diana

Låter som en väldigt mysig jul :)

Ser att u har en betydligt mer samarbetsvillig familj/släkt än jag, jag skulle aldrig lyckas få alla att titta på kameran samtidigt som du lyckades på bilden vid matbordet hehe.

Svar: Ja det var det :D Haha jaså :P Ja inte är de lätt att få alla att titta samtidigt haha :D
Cissi

victoria

Ni såg ut att ha haft det mysigt ni med :) och så fint ni hade gjort. Hahah ja vad är det med katter alltså... :D mina är ju helt bångstyriga de med och var på granen hela tiden. När vi öppnade paket blev de utkastade på balkongen, lugnast så ;)
Fick du mitt sms på nyår förresten? eller har du bytt nr? kram

Svar: Tack :D Nej, det fick jag inte :o Har kvar samma nummer :) Kanske var för mycket trafik på mobilnätet? :) kram
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)