Ekorr'n Satt I Gra.. Tallen!

Pentax K-3 Mark II + Pentax DA 300/4.0 ED [IF] SDM
 
Hemma hos mamma för några dagar sedan hörde vi ett tjattrande ljud när vi satt ute på altanen och fikade.
Det var en ekorre som irriterat sig över vår närvaro och som tjattrande sprang upp och ner för tallen på granngården innan den till slut satte sig på en avhuggen gren för att studera oss.
 
Mamma hämtade sin kamera med teleobjektiv och räckte över den till mig, varpå jag fick fotografera med ett riktigt tele för första gången. Inte det lättaste att få fokus på 300mm brännvidd, men det gick till slut :D Och jäklar vad sugen jag blev på att införskaffa ett tele, men det kostar ju därefter. Mamsen var då så gullig så hon sa att om jag vill kan jag få låna hennes kamera och objektiv om jag blir sugen på att fota, så det är vad jag kommer att göra istället för att skaffa ett eget ^^ Gulligaste mami :D
 
Det har varit några händelserika dagar de senaste dagarna, Matte fyllde 30 igår och det firades i helgen genom att hela svärfamiljen åkte till Hallstaberget i Sollefteå där vi avnjöt spa och relax, tvårättersmiddag och såg på en show på kvällen. Övernattning på det, sedan hem och igår kom de alla över på fika och tårta. Idag har Matte satt in sin nya SSD disk i datorn som han fick av mamsen (han blev som ett barn på julafton) och så har vi packat inför imorgon. Imorgon ska vi nämligen sätta oss på en buss ner till Stockholm och Värtahamnen för att åka kryssning med Silja Symphony till Helsingfors (min födelsedagspresent till Matte) från onsdag-fredag :D Kommer bli superkul, och kameran kommer följa med såklart!





Iselin Renée

Så utrolig søt :)

Svar: Mye Takk :D Ja, håller med ^.^
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)