The Tame Crow



Nikon D90 + Nikkor 18-105/3,5-5,6 VR
 
Utanför caféet vid Vadstena kloster fanns det en fågel som var tam efter att ha blivit matad så mycket av de anställda där.
Passade på att ta några snapshots på honom (eller henne) innan vi stack därifrån. Visst, han är inte så vacker kanske, men ändå skoj att få komma så nära en fågel hehe :P
 
Den andra bilden är det faktiskt Nina som har redigerat ^^ Hon kom på en sån bra idé till den så den blev döpt till "The Crow that stepped out of the light" :p Tyckte den blev rätt häftig så lägger upp den som hon redigerade den :D





Magalena - Flash photo

Hej!
Vill bara säga att jag verkligen gillar din blogg och att dina bilder är jättefina. För jag gillar också fotografering så tycker det är himla kul när man hittar nya inspirerande fotobloggar såsom din :)

Mvh Magdalena

Svar: Aww tack :D
Cissi

Nina

Hm förstår definitivt vad du menar med att det inte blir lika mycket kontrast på andra skärmar, haha nu fick jag spel på din skärm D:

Cissi

Ja, visst är den cp Nina?! Det där är din redigering :P störigt.se ;P fast den blev fin ändå :D

Nina

Haha ja alltså den hade ju kontraster på din skärm, nada på min D:

Anna Rappner

Men Cissi, du vet väl att crow betyder kråka, och att fågeln i fråga är en kaja..?

Cissi

Kunde inte namnet på Kaja på engelska ;)

Anna Rappner

http://translate.google.se

Lalala

Kaja heter Western jackdaw

Svar: Kk =) Men låter de stå kvar som de e ^^
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)