Nyinflyttad Norrlandsbo

Hej på er! Nu har jag fått liv i min dator här hemma i ungkarlslyan, haha :P
Det har varit några tuffa dagar de senaste dagarna måste jag säga, så har inte haft lust att pilla ihop datorn förrän nu. Men kan ju berätta lite iallafall :D
 
Blev flertalet dagar med dålig sömn efter att älsklingen kommit ner. Att dela på en bäddmadrass och en sunkig skumgummimadrass var ingen höjdare direkt. I onsdags tömdes hela rummet och allt packades ner i bilen. Har sagt det förr och säger det igen; det är en jäkla tur att jag har en Saab! Fick plats med i stort sett allting som jag hade i rummet (minus möbler då). Det var dock inte mycket kvar på dämparna bak när allt var packat kan jag lova, haha! Var som att köra med ett släp påkopplat. 
 
På torsdagen städade vi heeeeeeeeeeeela dagen. Enda pausen vi tog var när vi gick ut för att ta luft samt körde till McDonalds för lite käk och för att testa bilen med packningen. På kvällen hade vi gjort klart i hela rummet och det var dags för det som jag hade anat skulle vara värst, nämligen kaklet. Och ja, jag hade rätt. Fy fasen vad kalk det satt i kaklet. Och vi skrubbade och skrubbade. Det sista gick inte bort trots idoga skrubbande så till slut hällde vi på lite allt möjligt på väggarna. En blandning av Cilit Bang, Kalkosan, citronsyra och ett annat kalklösande medel samt lite mer skrubb gjorde susen. Så vid midnatt var vi klara, efter 5 timmars skrubbande och städande i badrummet. 
 
Sista natten tillbringade vi ute i allrummet med madrasser utlagda på golvet. Var ingen höjdare direkt men det gick. Och klockan nio på fredagen kom besiktningsmannen för att besikta. Han började med badrummet och vi höll tummarna stenhårt för vi visste att blev kaklet godkänt så kommer resten bli det med. Och när hans kommentar "Ja det här ser ju bra ut" kom så jublade vi i smyg åt varandra. Vi fick till och med beröm för vår städning ^.^! 
 
Vid 09:30 rullade vi från Kristianstad och påbörjade den 100 mil långa resan norrut. Efter bara två timmar blev det dock totalstopp. Det var översvämning i Jönköping. Hur kunde detta ske, undrade vi för när vi tittade ut såg vi bara klarblå himmel och gassande sol. Det skulle bli början på en 3 timmar lång väntan i bilen innan vi kom ut ur trafikkaoset och de milslånga köerna som hade bildats längs E4an norrut. Till slut lossnade det dock men som sagt det tog sin lilla tid. Var lagom trevligt att sitta i en bil utan AC i 30 grader värme med en gitarr i knäet. Slutade med att jag helt sonika drog av mig brallorna och satt i enbart trosor. För fyyyy vad varmt det var. 
 
Vid 10 på kvällen rullade vi iallafall äntligen in i Ockelbo och kom fram till min bror och hennes sambo. Där bjöds det på god mat och relax under ett dygn så att vi kunde återhämta oss från resan  innan vi tog oss an de sista 25 milen. Och nu sitter jag här, hemma hos min älskling. Denna resan tänker jag aldrig göra om.. Känns konstigt att jag är tillbaka i Norrland nu, efter 6 år i landet i söder. Men det känns bra :D Att bara kunna ta bilen och åka de tre milen upp till Kramfors och mami känns även det awesome. Så dit åkte vi igår. Var ett år sen nu som Gunnsan rullade söderut från den uppfarten och känslan att köra henne uppför backen och in där igen var awesome. Blev en mysig kväll :D
 
Dagen hade vi tillbringat ute i stugan tillsammans med Madde och Marcus samt vår lilla gudson Viggo. Åh, han var ett så sött litet pyre! Även fast han nästan bajsade genom blöjan på mig, haha! Får mig riktigt att längta efter att ha barn själv när man ser den pojken :D
 
För ett halvår sedan satt jag här hemma hos älsklingen och vi satt och sa till varandra att "usch, det här kommer ju aldrig att gå, hur ska vi klara detta? att vara ifrån varandra i ett halvår och med mig såhär långt bort." Och nu sitter jag här, och nu är det över. Nu är jag norrlandsbo igen. Denna gången på riktigt. :)





Mamsen

Härligt skrivet och än en gång - välkommen hem ♥

Cissi

Åh tack mami :D <3!

Matte

Puss!! Jag förstår knappt att vi äntligen är sambos nu!:) och att resan är över!:) <3

Svar: Inte jag heller ;D Puss på dig min fina tuss! :D
Cissi

Anna_aka_Schlierie

Bra att ni lyckades med städbesiktningen! Jag hatar gubben efter det. Gravidhormoner + stress.. fyy! :D

Svar: Vi hade en annan tack och lov, hehe ;D Den andra var på semester hähä :D
Cissi

Anna_aka_Schlierie

Vad lyxigt! Önskar jag hade haft någon annan!

Svar: Haha ja de förstår jag :D
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)