Första Natten

Medan jag slår upp ögonen och långsamt sträcker på mig drar jag in doften runtomkring i näsborrarna. 
Det luktar nymålat och nytapetserat. Den sunkiga luften som fanns i lägenheten när vi köpte den är ett minne blott. De väggar som förut gick i en orange färg avbrutet med en bård och blått är även de försvunna och istället har rummet blivit ljust med vita väggar och en fondvägg med silvertonat mönster. 
 
Jag kliver upp och styr stegen mot hallen där den bruna panelen även den har antagit en vit nyans som tillsammans med det nya golvet och nya tapeten ger ett välkomnande intryck och ljus. 
 
Jag fortsätter in i vardagsrummet där mina bara fötter känner av det tunna lager av damm som lagt sig ovanpå det nylackerade golvet. Detta ska bort idag. Även här lyser rummet upp av vita väggar som bryts av mot fondväggens silvriga toner. Våra gitarrer har tagit plats på väggen bakom soffan där de väntar på att bli spelade.
 
Jag vänder och styr benen mot badrummet där det nykaklade golvets kyla får mig att huttra till. Här behövs det mattor, såsom i resten av lägenheten. Jag trycker på strömbrytaren och spotlightsen tänds på den nya spegelhyllan som tillsammans med det nya handfatet införskaffades på Bauhaus för en dryg månad sedan. Jag blickar ner, och i toaletten finns det inte längre någon försvunnen skära, då även denna är ny. Bokstäverna Ifö kan tydligt urskiljas på spolknappen. 
 
Jag har sovit första natten tillsammans med min älskling i vår nya lägenhet!:) Inom något/några dygn kommer bilderna upp, men först väntar Ikea idag:) 





Mamsen

Så härligt att ni äntligen är "hemma". Hoppas ni kommer att trivas bra i er nya lya och att ni har bra grannar.
Kram ♥

Svar: Tack mami <3 :D
Cissi

Syster yster

Vad härligt det ser ut där, snyggt jobbat! =)
Kramar

Svar: Tack lillasyster :) <3
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)