Myspys & Historiestund I Gamla Stan

Nikon D90 + Nikkor 18-105/3,5-5,6 VR
 
Innan vi satte oss i bilen i förrgår och lämnade Stockholm passade vi på att besöka Gamla Stan.
Det är något speciellt med alla de där gamla husen och de trånga gränderna. Känns nästan som att resa bakåt i tiden ^.^ Väldigt mysig känsla, man kan nästan se de gammaldags klädda människorna vandra fram längs gränderna på olika ärenden.. Samt höra ljudet av hovar som klapprar mot gatstenarna. Åh! :)
 
Vi blev bjudna på historielektion av bröderna Åströms kusin Johanna och hennes sambo Martin oxå. Alldeles lämpligt till vår resa ner hade de nämligen varit på en guidning genom Gamla Stan där de fick lära sig om stadsdelens historia, så de passade på att berätta både det ena och det andra medans vi vandrade genom gränderna ^^ Mycket intressant faktiskt, visste ni t.ex. att ett av Gamla Stans caféer har varit likhus tidigare? haha ;p
 
Blev ett sent inlägg idag, för jag har först varit och jobbat idag och sedan blev det en tur upp till lägenheten så jag kom precis hem i det närmaste ^^ Ska ta och mysa ner mig i sängen med älsklingen snart. Ska berätta lite mer om läget i vår nya lägenhet imorgon ;) Godnatt sålänge allihop :D
 
 
 





Mamsen

Blev nästan lite nostalgisk när jag såg bilderna. På de där platserna var vi ofta när ni var små. Stockholm är en fin stad och det finns faktiskt stunder när jag längtar tillbaka.....En annan puls och ett positivare tänk präglar staden, jämfört med här. Fast det är vackert i Norrland,
Ha de gott! Kram ♥

Svar: åh :) Jag får bjuda dig och Thomas på en weekend ner till Gamla Stan någon gång senare då, hihi :D ja, vårt norrland är vackert :D kram mami! :)
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)