Sakura

Nikon D90 + Nikkor AF-S DX 40/2,8G
 
Norrlands vår är här, och träden håller på att slå ut sina löv nu :D
En sak saknar jag dock från våren i Kristianstad, som för övrigt inte finns här uppe, och det är de japanska körsbärsträden. De fanns lite varstans där nere, bland annat på högskolans skolgård, samt i tivoliparken. Och vackra som attans är dem när de blommar :D Sprang alltid runt med kameran som en tok varje vår för att fota haha :)
 
De två bilderna ovan fotade jag förra våren, fast har inte visat dem förrän nu ^^ Förresten så betyder ordet "sakura" just körsbärsblommor på japanska för er som inte visste det :D Ha en mysig kväll allihop!





Mamsen

Så fina! De skulle vi ha här i Norrland också men när häggen blommar här uppe är det också vackert.

Svar: Så sant mami <3 :)
Cissi

Avoria

Ja visst är det underbart med äppel- och körsbärsblom, hela stan är full av dem :-D

Angående Melodifestivalen så är jag som dig, kollar inte på den och alla jävla deltävlingar men själva stora finalen kikar vi på lite halvslött. Men Filip och Fredrik parallellt kändes det tryggt ;-)

Svar: Hehe :) Åh fusk, vill oxå ha de här ._. Fast vi har ju höga kusten istället... ;P kram :)
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)