Promenad I Åhus & Absolut Vodka

Nikon D90 + Nikkor 18-105/3,5-5,6 VR
 
Sista kvällen i Åhus innan hemfärden från Kristianstad tog jag och Victor en liten promenad runt staden.
Vackert är bara förnamnet för Åhus :) Små gulliga gamla villor med lummiga små trädgårdar, omgärdade av murar och staket som ramar in de små idyllerna. En tur förbi Absolut Vodka fabriken var ju obligatoriskt också såklart. Samt hamnen. Nej, man skulle fasiken haft massa cash och haft sommarhus här nere, haha :p
 
Här hemma i Norrland har jag hunnit med både kusinbröllop i helgen här i Härnösand domkyrka, samt arbetat massa i trädgården. Har grävt fram andra rabatten nu, vilken inte hade fått någon kärlek på många år. Kvickroten, vickern och röllikan hade slagit rot lite överallt bland blommorna, och det slutade med att jag fick gräva nya rabattkanter runt hela alltet. Började runt elvatiden, men var inte klar förrän in på kvällstimmarna, med endast ett litet uppbrott för mat på Brunnshus. Såhär i efterhand ångrar jag riktigt hårt att jag inte tog en förebild innan jag påbörjade allt arbete, men jag lyckades hitta en bild där rabatten är med som jag tog vid examensfirandet här hemma med släkt och vänner. Så kommer att kunna visa resultatet något sånär iallafall :D
 
Mami kan vara stolt nu att hennes dotter har fått samma trädgårdsintresse som hon, hihi :p Men så har jag ju lärt mig av den bästa oxå ;) <3





Avoria

Åh, ja jag blev iaf kär bara utav den sista bilden... Jag älskar den där typen av miljöer, ser precis ut som söderut mot Danmark och norra Tyskland 💚 :-D

Svar: Ja eller hur :D Det är väldigt likt faktiskt :)
Cissi

Mamsen

Tack för de orden, gumman! Kul att du insett nöjet med odling, blommor och grävandet i jorden.
Fantastiskt mysig miljö du fotat. Du borde åka till Bönhamn för där finns en del små mysiga stugor också.

Svar: Ja Bönhamn är ett måste i sommar :D Hehe kram :)
Cissi

matilda

Åhh, det är så himla mysigt i Åhus! Tar bara 30-40 minuter för mig att åka dit och förstår inte varför jag inte gör det oftare, haha! :)

Svar: Ja det var verkligen fint där :) Det borde du göra :D
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)