Helsingforskryssningen - Hemfärd

Nikon D750 + Nikkor AF-S 24-70/2,8G ED
 
Efter att vi klivit ombord på M/S Silja Symphony igen var det dags för buffé nere i stora matsalen.
Och vilken buffé det var! Det fanns verkligen något av allt. Allt från fläskfilé och pommes till redig kinamat, tacos och kallskuret. Tonvis av efterrätter, egen mjukglassmaskin, ostar & kex.. Behöver jag säga att vi åt så att vi inte kunde trycka ner en enda matbit till? :P
 
Mätta och belåtna gick vi sedan ner till promenaden och tog en liten tur in i butikerna. Därefter satte vi oss längst bak igen, i baren, där en trubadur underhöll oss. När solen var påväg ner gick vi upp på däck och tittade på den vackra solnedgången. Magiskt vackert var det! <3 Sedan hoppade vi båda i säng, väldigt nöjda efter vårat dagslånga äventyr i Helsingfors.
 
Dagen därpå när vi vaknade såg vi de välbekanta öarna och kobbarna i Stockholms skärgård igen. Gudomlig frukost intogs på restaurangen Tavolata medan vi studerade de många sommarstugorna och fritidshusen som långsamt passerades. Väl framme i hamn var det efter en stunds väntan dags att åter kliva på bussen som skulle ta oss hem till Norrland igen. När vi passerade Uppsala började det regna och då sade vi till varandra att fasen vilken tur vi haft med vädret. Och det hade vi ju verkligen haft, för dagarna därpå möttes vi ju av en regntung himmel varje gång på morgonen då vi drog upp persiennen.





Mamsen

Åh, vilka fina bilder. Blir riktigt sugen på en båttur.

Svar: Hehe tack mamsen :D Ja eller hur! Jag blir sugen igen när jag ser dem, haha xD
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)