Rhodos Dag 4 - Symi II

Nikon D750 + Nikkor AF-S 24-70/2,8G ED
 
Bildbomb vare här! :)))
Ursäkta att jag är så jäkla seg med att lägga upp bilder (cause I am) men det tar sin lilla tid att gå igenom allt och så har jag haft en ordentlig jobbvecka dessutom på det :p Men här kommer del två iallafall från vårat besök på ön Symi :)
 
Efter middagen beslutade vi oss för att hoppa ner i vattnet och bada. Jag badade endast fötterna dock, men mina kära reskamrater var inte direkt långsamma med att få av sig kläderna och hoppa i då värmen som jag skrev tidigare var riktigt tryckande. Vi hade sällskap av alla fiskarna i vattnet också, och de var många! Vår guide Michael förklarade att dessa fiskar som vi såg i vattnet var alla smarta fiskar, "the smart ones", som lyckats rymma från fiskodlingarna i närheten. Vackra var de att titta på iallafall, och det var fullt krig i vattnet om brödbitarna som turister kastade ner till dem. Inte gick de någon nöd på dem om man säger så :p
 
Efter doppet tog vi oss en liten snabbvandring tillbaka genom stan och passade på att titta lite i butiker. Vi stannade till vid en kryddaffär där vi blev visade massvis av grekiska kryddor och ägaren förklarade entusiastiskt hur man skulle använda dem. Han hade mängder av saffran som han höll fram för oss och sa "and this is safron.. Saffran!" Sedan tog han upp persilja och sa "and this is Parsley, Persilja!" Haha, vi skrattade gott åt att han kunde nästan alla kryddors svenska namn och Jonte och Felicia köpte även saffran av han till en bråkdel av vad det svenska priset är.
 
Lite mer fotograferande blev det innan vi klev ombord på vår båt igen för resans nästa stopp, vilket var vid olivodlingarna på öns sydligaste spets. Dessa bilder kommer imorgon eller i övermorgon:)





Mamsen

Åh, där skulle man varit nu istället för att invänta mörkret och kylan här hemma.
Som vanligt ett gäng härliga bilder. Vilken brokig färgskala på husen, haha.

Svar: Ja men eller hur! Vill tillbaka till värmen xD Tack mami <3
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)