Rhodos - Dag 1 & 2

Nikon D750 + Nikkor AF-S 24-70/2,8G ED
 
Klockan var 22:30 när vi stuvade in all vår packning i volvon och påbörjade färden ner mot Arlanda.
Det var ett regnigt Härnösand som vi lämnade, bitvis gick det knappt att se någonting så vi alla tyckte sjukt synd om Matte som körde. Första pitstopet blev redan i Birsta för att tanka, och nästa i klassiska Tönnebro. Vid fyratiden svängde vi in mot Arlanda och parkerade bilen och vid femtiden på morgonen beställde grabbarna en öl i baren innan vi begav oss mot gaten för att boarda. Är det semester så är det, oavsett hur trött man är och vilken tid på dygnet det är!
 
Väl på planet gick allting som smort, förutom när jag skulle på toa då. Stått i kö sjukt länge, och precis som jag kommer in och sätter mig så börjar planet studsa upp och ner då vi precis kommit in i ett område med mycket turbulens. Det hoppade så mycket så att de var tvungna att stänga av toaletterna och alla beordrades att sätta sig ner och spänna fast säkerhetsbältet. Inte speciellt roligt och ja, helt omöjligt att kissa. Nåja, till slut kunde jag gå på toa ändå.
 
Efter nästan 4 timmars flygning såg vi Rhodos på vår högra sida, och vi flög in över huvudstaden på låg höjd för att därefter landa. När vi gick ut slog hettan emot oss då det var 30 grader och förmiddag och vi alla hade redan börjat svettas när vi klev på bussen som körde oss till terminalen.
 
Det blev ännu en bussresa på en timme innan vi var framme vid vårt hotell i Faliraki, och efter incheck satte vi oss ute vid poolbaren och tog vår första drink för att fira att vi var framme. Det blev en sjukt lugn dag dock, vi alla var väldigt trötta efter att ha dygnat och nästa dag tog vi även då det väldigt lugnt och bara njöt av värmen och badade och solade. En liten promenix gjorde jag och Matte framåt kvällen, men annars höll vi oss runt hotellområdet dessa två dagar.
 
Fortsättning följer :)
 
 
 
 





Mamsen

Åh, lite avis är jag allt fast vi hade ju kanonväder här hemma under er vecka så....
Skönt med en höstsemester.

Svar: Ja, det var behövligt <3 Vi får åka på semester nästa år mami!! Hade varit så roligt :D Norge nästa? ;)
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)