Rhodos - Dag 3

Nikon D750 + Nikkor AF-S 24-70/2,8G ED
 
Dag tre på Rhodos bjöd på ännu en vacker solig dag.
Dagen spenderades likt de andra på hotellet där vi låg och solade och njöt av värmen samt badade i havet.
Matchen mellan Sverige-Holland skulle gå av stapeln på kvällen, så vi fick idén att åka in till Rhodos stad för att se den (eller ja, det var grabbarna som ville se den, Felicia och jag var inte lika intresserade hehe.) Iallafall så tog vi bussen in till centrum och vandrade därefter in till gamla stadsdelen av Rhodos genom de magnifika medeltida murarna. Väl därinne kändes det som att man gick genom en labyrint. Små trånga gränder och massor av butiker överallt. Väldigt lätt att gå vilse med andra ord :p
 
Efter lite vandrande hamnade vi iallafall på en sportbar, och där bestämde vi oss även för att äta middag samt beställa in lite drinkar. Jag och Felicia valde att beställa in en drink i storlek medium, men när drinkarna kom insåg vi att storleken medium på Rhodos inte riktigt är samma som i Sverige. Döm av vår förvåning när de kom med två enorma drinkar till oss som var pimpade med både vimplar, tomtebloss, vattenmelon och så en sverigeflagga mitt uppå. Vi skrattade gott åt det allihop och jag kan säga att den drinken räckte hela kvällen :p
 
Såklart så var jag ju även tvungen, eftersom vi var i Grekland, att beställa in en grekisk sallad. Och det var den godaste salladen jag någonsin ätit! Fetaosten var även den helt gudomlig, och jag lyckades sluka hela salladen själv, haha. 
 
Efter att vi ätit upp gick jag och Felicia runt litegrann i närområdet och kikade in i lite butiker samt handlade hem lite souvenirer medans grabbarna kollade på matchen. När matchen sedan var slut lämnade vi gamla stan och tog den proppfulla bussen hem till hotellet. Därefter var det skönt med lite sömn innan nästa dags äventyr.
 
 
 





Kattis

Riktigt härliga bilder och mums vad gott med en riktig grekisk sallad!:)

Svar: Aww tack :D Såg du också åt det nyligen, hehe ;)
Cissi

Avoria

Åh vad härligt, Rhodos stad och i synnerhet gamla stan. Älskar områdena runt där i kring och på kvällen är det ju bara för vackert. Vi hyrde en moppe och åkte runt, det var minnesvärt. Längtar verkligen till nästa besök på ön! 😁

Svar: Åh de förstår jag :D ville jag göra med men de blev aldrig av hehe :p sambon var livrädd för trafiken xD Ja, det var helt magiskt vackert :D
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)