Tunisien - Hotellet Vincci Taj Sultan

 
Vårt hotell i Tunisien hette Vincci Taj Sultan och är ett femstjärnigt hotell som ligger några kilometer söder om Hammamets centrum vid havet.
Hotellet är byggt i en båge med en stor pool i centrum samt massor av solplatser och några små restauranger samt barer inom området. Fast när vi kom till hotellet vid cirka halv fem på morgonen var det helt mörkt ute, så då såg man inte direkt så mycket av hur det såg ut. Dessutom var vi så trötta efter flygresan att vi hade svårt att hålla ögonen öppna :P
 
Första natten sov vi i ett rum på bottenvåningen, men efter att jag hade hittat en kackerlacka (juförsej halvdöd, men ändå!) så fick vi byta rum till ett på övervåningen istället ^^ Fattar för övrigt inte hur fasen den kackerlackan hade lyckats komma in, för jag hittade inga skrymslen eller hål :p Iallafall blev vi uppgraderade så att vi fick ett bättre rum med en vacker utsikt :D Vår resa var även all inclusive, vilket betydde att vi hade fri tillgång på allt. Drinkar, mat, snacks.. Ja allt ^.^ Väldigt skönt faktiskt måste jag säga (jepp, var min första all inclusive resa detta hehe). Hotellet hade även väldigt mycket aktiviteter såsom vattengympa, vattenpolo, volleyboll, bingo, bågskytte osv, om man kände för att göra något annat än att bara ligga och lata sig i solen ^^ (vi ville dock bara lata oss, så det gick inte så bra för dem att ragga upp oss till aktiviteterna, trots idoga försök :P)
 
Hotellet hade även en populär spa-avdelning som jag och älsklingen prövade på :) Ångbad med lermask och sedan helkroppsmassage blev det. Och fy fasen vad underbart det var. Alla knutor jag hade i ryggen masserade min massös bort så att jag kände mig som en ny människa efteråt. Det var LÄTT värt varenda krona kan jag lova. ^.^
 
Efter att ha sett i stort sett hela Tunisien under vår tvådagarstur kan jag såhär i efterhand även konstatera att hotellet och hotellområdet är det finaste vi sett under resan. Innanför grindarna har hotellen verkligen sin egna lilla sagovärld, men såfort man kliver utanför portarna så möts man av en helt annan verklighet. Mycket ruffigare kvarter, ödehus, fattigdom. You name it. Men allt det där kommer jag att berätta mer om sedan, i inläggen som återger vår tvådagarstur :D Kram på er sålänge :)
 
 
 





Diana

Åh vad härligt det ser ut :) Skulle gärna byta ut höstrusket utanför fönstret mot en vecka i solen.

Svar: Hehe ja, det skulle jag oxå kunna göra redan nu xD vill inte ha vinter och rusk :(
Cissi

victoria

wow ser jättefint ut! o va härligt med all inclusive kan jag tänka mig, har aldrig testat det

Svar: Det borde du göra någon gång, är så himla skönt faktiskt :) Kram!
Cissi

Angela

Låter härligt med all inclusive, har aldrig testat det men nån gång så ska jag så att man får testa på olika spännande drinkar och så ;-)

Jag ser fram emot att se bilder ifrån eran utflykt! :-)

Svar: Vad skoj att du gör de :) Du borde testa det, är så himla skönt faktiskt om man bara vill kunna ta det lugnt under en resa :) kram!
Cissi

Angela

Ja, en sån semester vill jag testa på - en lugn alltså. Vi är alltid mer utmattade efter semestern än innan pga allt flackande hit och dit. Och att alltid jaga frukost och bra veggiemat tar också på krafterna ;-)

Svar: Jo jag förstår dig :) Vi var rätt slut oxå efter vår resa till Kroatien och Dubrovnik eftersom vi gjorde exakt samma sak varje dag :p Hade en enda dag som vi stannade runt hotellområdet på hela den veckan haha :)
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)