Första Advent

Nikon D750 + Nikkor AF-S 24-70/2,8G ED
 
Första advent idag.
Snön har lyst med sin frånvaro och vinden har tagit ordentliga tag i huset hela dagen, så någon speciell julstämning utomhus har det varit stor avsaknad på. Trotsade regnrusket gjorde vi dock, och åkte traditionsenligt till Brunnshus för att lyssna på julsånger, dricka glögg och äta pepparkakor med gräddädelost på. Även om det inte fanns någon julstämning utomhus så fanns den definitivt innanför väggarna iallafall! :)
 
Här hemma har vi pyntat upp också, så den rätta julkänslan finns nu även hemma hos oss för första gången. Tidigare har vi ju inte haft ett helt hus att pynta, så i år har vi fått införskaffa en hel del julpynt så att varje rum iallafall har fått någon form av juldekor. Jag köpte även en liten jul-en på Ica som vi klätt med en led-slinga, och den står nu fint placerad bredvid teven :)
 
Önskar er nu en fin advent <3





Mamsen

Verkligen adventsfint hemma hos er och vilka läckra adventsljusstakar ni skaffat.
Trevlig advent verkar ni haft, själv har jag jobbat hela helgen.

Svar: Tack mami :D På övervåningen kör vi med gamla traditionella dock, hehe ;))) om än något uppiffade ^.^ Tack för idag <3 KRAM :D
Cissi

Jennie Lundmark

Vad julfint du gjort det :) Snön har lyst med sin frånvaro här också, även fast jag är bosatt högt upp i landet.. Det har kommit lite snö nu, men inte i närheten av vad det brukar vara denna tid på året :/ Det är så tråkigt, för snön gör så mycket utomhus. Det blir ljusare och mycket mysigare :)

De där med att ha ett helt hus att pynta och för lite pynt vet jag allt om :P Vi ska köpa på oss saker pö om pö. Jag tycker att julgardiner och julstakar/stjärnor i fönstren är viktigast, resten tar man som de kommer :)

Svar: Tack ^.^ Ja det är skittrist med allt slask som vi har här nu, sen fryser det på och blir till blank is istället, kul att köra på xD not. Håller med dig om snön, det blir så mycket ljusare och man får mer julkänsla. Fast det får gärna hålla sig till att inte bli lika mycket snö som det var här förra året, då var det hur mycket som helst, och vi hade höga vallar i mitten av vägen för att det var så mycket att de inte hade någonstans att lägga den... <.<
Har inte satt upp några julgardiner här tyvärr, för jag har inga xD Det får bli nästa år ^.^
Cissi

Diana

Åh, det ser verkligen mysigt ut :)

Svar: Tack :D Ja i år försökte vi iallafall haha :))))
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)