Höstrusk

Nikon D750 + Nikkor AF-S 24-70/2,8G ED
 
Trotsade höstrusket igår och gick ut ändå för att fota några snabba bilder med kameran.
Älskar min nya kamera måste jag säga! Man märker verkligen skillnaden i kvalitet, även om dessa bilder bara är knäppta snabbt. Det främsta som jag märker är att jag behöver inte redigera bilderna lika mycket som jag fick göra med min D90. På dessa bilderna ovan har jag enbart ökat exponeringen lite samt lagt på lite mer kontrast. Den främsta skillnaden med denna kamera och objektiv dock i fråga om redigering är att jag inte längre behöver använda mig av brusreducering på oskärpan i bakgrunden. Med min D90 fick jag nästan alltid använda mig av det verktyget då bakgrundsoskärpan var väldigt brusig, men detta slipper jag alltså göra nu.
 
Eftersom grundbilderna i sig blir så pass bra med denna kamera till skillnad från min gamla förkortas redigeringstiden dramatiskt, vilket är väldigt skönt då jag slipper spendera massvis med tid på redigering för att uppnå ett bra resultat :D Så so far bara plus med nya kameran ^.^ Enda negativa om jag nu skall komma med något är att mitt 24-70 är väldigt tungt, så kameran är lite klumpig att ha med sig emellanåt. Kommer att köpa ett fast 35mm, 50mm eller 85mm att variera med senare för att jobba mig runt detta problem så att kameran kan hänga med jämt.
 
I eftermiddag väntar middag med svärfamiljen, så nu ska jag ta mig ett välbehövligt bad :) Kram på er!





Diana

Känner igen mig i det där med kortare redigeringstid... Uppgraderade till D7100 vid årsskiftet, visserligen ej fullformat men stor skillnad mot min gamla kamera... En stor anledning till att jag valde att inte byta till ff var tyngden men nu när jag har bytt objektiv blir det ändå ganska tungt :P

Svar: Ja det blev väldigt tunghållet faktiskt xD men de får de vara värt ^^
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)