Sussi & Dahlia

Nikon D750 +  Nikkor AF-S 24-70/2,8G ED
 
För några dagar sedan tog jag bilen ut i obygden, i riktning mot Hemsön.
Planen var att föreviga Sussi och hennes foderhäst Dahlia innan hon skulle skickas tillbaka till sina ägare för betäckning. Flera dagar hade vi fått ställa in på grund av det dåliga vädret och inte var det speciellt vackert just denna dag heller. Planen på fina motljusbilder gick upp i rök, men det blev ju en duglig fotosession ändå :D
 
Dahlia ville inte ha att göra med den förskräckliga reflexskärmen dock, så den fick vi helt utesluta. Det räckte med att den låg där i gräset för att hon skulle bli alldeles nervig, vilket hon behöll under första halvan av sessionen. När den åkt ner i väskan igen lugnade hon sig dock och jag kunde fyra av lite bilder där hon inte tittade på mig som om jag vore ett stort träskmonster som hade kommit för att äta upp henne.
 
Har varit på besök hos mami idag också, passade på eftersom vi båda var lediga idag. Fick låna dammsugaren och städa ur röda faran, så nu är vinterns indragna skräp och smuts borta invändigt. Nu väntar jag bara på varmare tider så att jag kan ta itu med utsidan :D
 
Vi var även en tur upp till pappas grav, då det idag är hans födelsedag. Idag skulle han ha blivit 77 år. Grattis, pappsen <3 We miss you!





Mamsen

Tack för en härlig eftermiddag tillsammans med dig. Helmysigt fast det fasligt mycket disk vi hade lämnat efter oss när vi for till graven, haha.
Snygga foton du tagit och vilken pampig häst. Jag skrattade lite när jag läste om hennes rädsla både för dig och reflexskärmen men bilderna blev fina trots att det var ett träskmonster som fotade.
Kram

Svar: Haha, de förstår jag :p Ja eller hur, hon är jättefin :D hehe japp, de var typ så hon betedde sig ;) Kram <3!
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)