Isig Lucia

 
13 december och lucia är här!
Julkänslan har infunnit sig och det är vitt och vackert ute. Eller inte! Det är minusgrader, men trots det så regnar det för fullt ute och vägen har förvandlats till en livsfarlig isbana. Rapporterna om olyckor strömmar in, och sambon åkte iväg på jobbet för en liten stund sedan. Men han hann inte ens komma ut ur stan innan det var stopp och han fick ringa till chefen och säga att nej, han kommer inte kunna ta sig till jobbet idag.
 
Jag gick ut för att inspektera statusen på Gunnsan och kan konstatera att det kommer krävas mycket slit för att skrapa denna bilens rutor ren från pansarisen som ligger som en tjock hinna över hela bilen. Men nu kan jag iallafall ta volvon till jobbet ikväll, så Gunnsan får förbli isig till imorgon. Ångrar grovt att jag inte gjorde ett försök att köra in bilen i garaget igår kväll! Kommer få lida för detta beslut imorgon, haha.
 
Hoppas att ni trots allt får en fin lucia ändå, även fast det regnar ute när det borde snöa. Ta hand om er och kör för fasen försiktigt om ni måste ge er ut på vägarna! Kram <3





Mamsen

Fruktansvärt väder och du får hoppas på plusgrader så bilen tinar. Jag såg en av killarna som jobbar på hemtjänsten slita sig nästan fördärvad för att få bort isen som låg som ett pansar på bilrutan. Då hade han ändå en rejäl snöskrapa som mest liknade en ishacka och ändå gick han nästan bet. Tur ändå att Mattias insåg att fortsatt färd inte var möjlig. Ha en fin kväll!

Svar: Haha :p Måste sett ganska roligt ut. Ja nog försvann kylan allt och plusgraderna tog vid. Men det hade ju varit mysigt med en vit jul :( Lär dock inte bli så tyvärr men man kan ju alltid önska <3
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)