Tunisien Revamp

Nikon D90 + Nikkor 18-105/3,5-5,6 VR + Nikkor AF-S DX 40/2,8G Micro
 
I brist på annat har jag den senaste veckan åtagit mig att gå igenom alla bilder från Tunisien, likt det jag gjorde med Kroatienbilderna.
Skillnaden mellan de två destinationerna är dock att i Kroatien hade vi ett perfekt väder, och en inte lika gassande irriterande sol som i Tunisien. Det hårda ljuset är svårt att få bukt med på många bilder då jag inte gärna hade kameran framme hur länge som helst i den 35+-gradiga hettan vilket har resulterat i att flertalet bilder fick en exponering som verkligen gav mig en utmaning i Lightroom och Photoshop. 
 
Det känns dock kul att redigera om bilderna med de nya teknikerna jag lärt mig som skapar lite mer dramatiska effekter och framhäver detaljer som jag annars aldrig hade funderat på att lyfta ^^
 
Annars så har jag jobbat rätt mycket den senaste veckan, därav avsaknaden på nya bilder. Snön har vräkt ner några dagar också, för att sedan töa bort vilket har resulterat i stora tunga snösjok som hänger ner från taket på baksidan. Är bara en tidsfråga innan dessa brakar i backen med ett dån. För plåttak som vi har gör att ljudet verkligen blir som ett dån, har blivit orolig emellanåt när det helt plötsligt smällt till så högt att det låtit som att taket åkt av kåken, haha :p men så har det ju givetvis inte varit, tack och lov för de :p
 
Nu får ni ha en skön och lat kväll allesammans, för det ska jag ha :D Har ju enda lediga dagen nu fram till söndag idag, så ska avnjuta den med att bara ta det lugnt. Är skönt att ha det så ibland också. Kram på er!





Mamsen

Sommar sol och värme. Det är vad jag längtar till när jag ser dina fina bilder fast kameler har vi ju inte...
Vi har visst samma jobbdagar denna vecka för jag har också bara varit ledig just denna dag. Skottade hela gången på baksidan där snön hade rasat ner och packat ihop sig stenhårt.
Ha de gott/ Kram

Svar: Haha de där är dromedarer ;) Duktigt mami :D ses på onsdag :D:D
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)