30x3-Årsfest @ Norrfällan I

Nikon D750 + Nikkor Af-S 24-70/2,8G ED
 
Nu nästa helg,
så kommer något att hända.
Och mot detta så ska du veta
Har du inget att invända
 
I många tekoppar har vi skålat
Och än mer fjärilar vi har målat
Men nu snart är det klart,
vi tre tjejer lovar er att det
kommer att bli underbart.
 
Så löd första versen av de 5 lapparna vi skrev och gömde som en skattjakt här hemma för våra killar innan festen.
I ett halvår hade jag, Ramona och Madde planerat detta under våra "teapartys" och varje gång en nyfiken fråga kom från någon av grabbarna hade vi svarat att vi målat fjärilar. Haha. Skattjakten på lapparna ledde grabbarna från tangentbordet upp till badrumsskåpet, vidare in i garderoben och slutligen till sängen, där ett inslaget paket väntade tillsammans med sista lappen. Den instruerade dem att de skulle infinna sig vid busshållsplatsen klockan 12:15, och att de skulle ta på sig kläderna som vi lagt fram åt dem. (vit skjorta, blå slips och byxor). Haha fasen vad de måste sett förvånade ut då de alla tre kom ut till busshållsplatsen med samma kläder och med varsitt paket i händerna xD Typ va fasen är de som händer?! :P
 
Vi hade bokat en buss för oss allihop ut till festlokalen (som vi spenderat hela fredagen med att pynta) i Norrfällsviken och hem dagen efter, och på den hade vi satt ett plakat där det stod Partybussen. Tog tyvärr ingen bild på det dock D: Men ni får tänka er en färgglad och stor skylt :p
 
Iallafall så for jag iväg till Coop i all hast medan Matte gjorde sig redo hemma. Hämtade våra beställda smörgåstårtor, in i bilen, sedan upp till Högslätten där bussen och alla de andra väntade. Sedan bar det iväg till Furuvägen. När vi närmade oss så gömde vi oss alla så att grabbarna skulle tro att det var en tom buss som kom, så gissa om deras förvåning när bussen stannar, de kommer in och vi alla hoppar fram och sjunger "Ja må dem leva" hehe :D Fy fasen så jäkla lyckat det var. De var i typ chock över att de kom en stor partybuss och hämtade dem, och att vi alla var där :D Så jäkla roligt var de att se deras miner xD
 
Väl ute så fixade vi våra stugor och gjorde en tipsrunda med frågor som alla fått skicka in om sig själva innan det var dags för mat. Jonathan och Felicia bestämde sig för att komponera en liten låt till Matte oxå som de sedan sjöng för oss. Så fint <3 Efter maten fick grabbarna sedan öppna sina paket... De skrattade rakt ut när de såg vad som var i dem. Peruker, tights, smink och tröjor som vi låtit trycka upp med "vackra" motiv på dem haha :P Därefter hade vi en tävling där de fick sätta på sig kläderna och sminka varandra och gå catwalk. xD
 
Fortsättning följer.. ;)





Mamsen

Kanon! Vilken härlig fest och de måste ha blivit glatt överraskade av storleken på kalaset.

Svar: Ja det blev de :D hehe man kanske har en framtid som partyplanner xD
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)