Jönköping & Första Mötet Med Släkten På Mammas Sida - Part I

Nikon D750 + Nikkor AF-S 24-70/2,8G ED
 
Det var en spänd liten familj som samlades i tisdags hemma hos mamma.
Vi har ju vetat att vi haft släkt på mammas sida, men vi har aldrig träffat dem. Fosterbarn som mamma är, blev hon separerad tillsammans med de övriga syskonen från min mormor, så vi har aldrig haft någon släkt på hennes sida utöver min morfar som gick bort för ca 8 år sedan. De syskon som mamma hittat har inte velat ha någon kontakt, så mamma hade gett upp det hela efter ett tag och på den vägen har det varit.
 
Min kusin Samantha i Jönköping började släktforska då hon tyckte att släkten var så liten på sin fars sida, och det var så hon fann min mamma. Sedan dess har vi pratat på nätet, och då min moster Kicki vann en tävling "Träffa din drömgäst" så var det självklara valet min mamma och oss. Så vi visste att det skulle vara ett pressteam på plats när vi klev av, vilket gjorde det hela ännu pirrigare.
 
Efter att ha tagit bilen ut till flygplatsen i Kramfors, som för övrigt ligger mitt ute i ödemarken känns de som, fick vi gå ombord planet ner mot Stockholm. Med 2 timmars uppehåll på Arlanda tog vi oss tillsammans till Sky City där vi åt middag på East & West medan vi spanade på alla resenärer som stressigt gick förbi med resväskor mot terminal 5. Det var nog den dyraste sallad jag någonsin ätit, men fasen vad god den var :D
 
När vi kom tillbaka till terminal 3 hade klockan blivit lite över 8 på kvällen, och ett tag kändes de som att vi var de enda som skulle boarda det här planet till Jönköping, då terminalen i övrigt var helt öde. Vi satt och pratade en stund, tog lite bilder och diskuterade det faktum att det här var första gången någonsin som vi tre åkte iväg någonstans själva. Mamma, Millan & jag. Det har liksom bara varit vi på den här sidan släkten. Fram tills nu.
 
Terminalen fylldes så smått allteftersom, och till slut fick vi gå ombord på planet med destination Jönköping. Nervositeten började så smått komma. Tänk om dem inte alls var som vi hade tänkt oss och om vi inte skulle klicka? Det är ju trots allt människor vi aldrig träffat förut.
 
Efter en flight på cirka 45 minuter såg vi Vättern nedanför oss och planet gick ner för landning. När vi närmade oss på marken såg vi flertalet människor stå där ute, varav 5 fotografer.
 
Fortsättning följer...





Mamsen

Imponerad av hur snyggt du får till storyn. Duktig du är! Jag har fortfarande knappt fattat vad vi fick vara med om, så overkligt alltsammans. En upplevelse för livet och det bästa är, att jag fått en så fin syster med en underbar familj.

Svar: Hehe tack mami :D Ja det var det verkligen <3
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)