Mina Sticklingar I Jord

Nikon D750 + Nikkor AF-S 24-70/2,8G ED
 
I förrgår planterade jag mina första sticklingar någonsin i jord :D
Den ena är avklipp från min frisering av moderplantan som växt sig så lång att krukan ej längre var synlig (stort dags för frisering då hehe) och den andra är en stickling från min stora kalla som jag fick av mamsen. Kanske har man lite gröna fingrar ändå? ^^ Isåfall har jag definitivt fått de från mamsen!
 
Om ni undrar varför det står orkidestänglar i vatten så beror det på att jag klippt av alla stänglar från mina orkideer, för att främja bildandet av nya rötter och blad. De har tyvärr inte mått bra av att stå i drag i fönstren under denna vintern, så nu hoppas jag att de lägger energi på annat än blommor ett tag framöver :)
 
Imorgon bär det förresten av söderöver, ner till Jönköping! Kommer bli så himla kul att träffa nyvunna släkten, även om det bara är över en dag. Kameran följer självklart med! ^^





Mamsen

Det blir nog bra det där. Ett litet tips - sätt en plastpåse över dem den första tiden. Klipp hål i hörnen på påsen och sätt över krukorna så blir det som små växthus utan drag och med fuktig luft.
Imorgon,ja det blir en upplevelse utöver det vanliga. Tror att detta blir början på ett nytt kapitel i våra liv. Kram och så syns vi, laddade till tänderna och uppiffade inför kamerorna, haha!

Svar: Det ska jag definitivt prova :D Kram :D <3
Cissi

Diana

Åh, vad duktig du är :) Mina växter ger mig mest dåligt samvete hehe. På nåt mirakulöst sätt tycks de överleva men de får definitivt inte den uppmärksamhet de förtjänar.

Hoppas du får en trevlig resa!

Svar: tack :D Försöker, haha jaså :p Tur de överlever ändå då ^^
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)